سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ادامه پرونده داستان آمیا در آرژانتین


ادامه پرونده داستان آمیا در آرژانتینفارس/ رسانه آرژانتینی «ته‌لام» گزارش داد: وزیر اطلاعات سابق آرژانتین با حضور در دادگاه، درباره موضوع مرگ دادستان این کشور در پرونده حمله به «آمیا»، توضیح خواهد داد.

به گزارش «ته‌لام»، «آنتونیو استیوسو» وزیر اطلاعات سابق آرژانتین امروز به دادگاه خواهد رفت و در مقابل «فابیانا پالماقینی» قاضی پرونده مرگ «آلبرتو نیسمن» دادستان آمیا، در این رابطه توضیحات لازم را ارائه خواهد کرد.

«آلبرتو نیسمن» دادستان آرژانتین در موضوع حمله به مرکز یهودیان این کشور موسوم به «آمیا» به شمار می‌رود؛ در این حمله که در سال 1994 (1373) به وقوع پیوست، 85 کشته و 300 زخمی برجای گذاشت.

«استیوسو» یکی از نزدیک‌ترین افراد به «نیسمن» در سال‌های پیش از مرگ وی می‌باشد و اطلاعات زیادی دریاره پرونده «آمیا» بین این دو نفر رد و بدل شده است؛ براساس اسناد تلفنی موجود، دادستان آمیا یک روز قبل از مرگ خود در 18 ژانویه 2015 (28 دی 1393) قصد دیدار با وزیر اطلاعات سابق این کشور را داشته است.

«استیوسو» یک ماه پس از مرگ «نیسمن» در این رابطه عنوان کرد: من به تلفن‌های وی پاسخی ندادم زیرا صدای آنها را نشنیده بودم.

وزیر اطلاعات سابق آرژانتین اندکی بعد کشور را به مقصدی نامعلوم ترک کرد؛ تا اینکه وی 10 روز پیش از طریق مرز زمینی مشترک آرژانتین با اروگوئه وارد کشور خود شد.

وی پیش از این اعلام کرده بود که با توجه به تغییر دولت در آرژانتین، حاضر است اطلاعات لازم و جدیدی را درباره پرونده مرگ «نیسمن» ارائه دهد.


با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
پرونده آمیا و مقامات ایران