سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اولاند دربقاع با اسكورت پهپادهای اسرائیل/تقویت سیاست اقامت دائم آوارگان درلبنان


به گزارش ایرنا، دراین رابطه روزنامه لبنانی الاخبار نوشت، همزمان با حضور اولاند در منطقه بقاع برای رفتن به یك اردوگاه آوارگان سوری در حومه شهرك زحله ازبخش های مسیحی نشین این منطقه، آوارگان از رفت و آمد منع شده بودند.
درهمه خیابان ها و چهارراه های منتهی به پایگاه هوائی ریاق و ورودی همه اردوگاه های اطراف نیروهای امنیتی و نظامی مستقر شده بودند و اولاند با بالگردی كه چهار بالگرد دیگر آن را اسكورت می كردند، وارد منطقه شد.
نه تنها آوارگان سوری بلكه اصحاب رسانه هم كه برای پوشش خبری و تصویری حضور اولاند در منطقه حاضر شده بودند مجوز حركت و رفت و آمد نداشتند مگر آنهائی كه از سفارت فرانسه در بیروت كارت های مخصوصی را دریافت كرده بودند.
همزمان با ورود رئیس جمهوری فرانسه به اردوگاه « الدلهمیه» در منطقه بقاع در شرق لبنان، پهپادهای اسرائیلی ویژه عملیات شناسائی در آسمان منطقه به پرواز در آمدند.
دیگر رسانه های لبنانی هم از پرواز جنگنده های اسرائیلی بر فراز منطقه خبر داده بودند.

** اولاند: آوارگان می خواهند به سوریه بازگردند
فرانسوا اولاند هنگام حضور در اردوگاه الدلهمیه كه قبل از ترك لبنان به مقصد بعدی سفر منطقه ای خود یعنی مصر صورت گرفت، اعلام كرد كه « آوارگان سوری خواستار رفتن به اروپا نیستند، آنها دوست دارند به سرعت به كشورشان بازگردند و در بازسازی آن مشاركت كنند».
در اردوگاه الدلهمیه كه چندكیلومتری مرزهای سوریه قرار دارد، یك صد خانواده آواره فلسطینی زندگی می كنند كه حدود 600 تن می شوند و بیشتر آنها را زنان و كودكان تشكیل می دهند.
اولاند كه از سوی « سمیر مقبل » وزیر دفاع لبنان همراهی می شد، با بیان این كه فرانسه قصد دارد حدود سه هزار آواره سوری را در سال های 2016 و 2017 میلادی میزبانی كند، گفت كه لبنان با میزبانی حدود یك و نیم میلیون آواره سوری یك « همبستگی استثنائی» را به نمایش گذاشته است.
رئیس جمهوری فرانسه دیروز (یكشنبه) قبل از این كه عازم منطقه بقاع شود در قصر صنوبر در بیروت با كاردینال« بشاره راعی» رهبر مسیحیان مارونی لبنان ملاقات و با وی در باره وضعیت مسیحیان در شرق و از جمله لبنان و انتخابات ریاست جمهوری این كشور و همچنین خطر گسترش تروریسم گفت وگو كرد.
وی گفت: اگر مسیحیان خاورمیانه را ترك كنند، توازن جمعیتی در این منطقه مختل خواهد شد.
اولاند كه در نخستین ایستگاه از سفرش به سه كشور منطقه ( لبنان، مصر و اردن) عصر شنبه وارد بیروت پایتخت لبنان شد، بعداز استقبال توسط « سمیر مقبل» معاون نخست وزیر و وزیر دفاع لبنان به جای « بعبدا» كاخ ریاست جمهوری راهی میدان « النجمه» محل پارلمان لبنان شد وبا « نبیه بری» رئیس مجلس نمایندگان این كشور دیدار كرد.
از آنجا كه لبنان حدود دو سال است رئیس جمهوری ندارد، در این سفر از اولاند استقبال رسمی صورت نگرفت و به افتخارش ضیافت رسمی ترتیب داده نشد و به همین دلیل این سفر « دیدار كاری» نامگذاری شد.
رئیس جمهوری فرانسه سپس به كاخ نخست وزیری لبنان رفت و با «تمام سلام » نخست وزیر لبنان دیدار كرد.
اولاند بعدازدیداربا تمام سلام گفت: برای رویاروئی با بحران آوارگان، فرانسه به لبنان یكصد و پنجاه میلیون یورو كمك می كند به طوری كه پنجاه ملیون یورو امسال و یك صد میلیون یورو دیگر در سه سال آینده پرداخت می شود.
« ابراهیم الامین» از روزنامه نگاران برجسته لبنانی تاكید كرده است كه هدف از سفر اولاند به لبنان در حالی كه رئیس جمهوری ندارد، تبدیل لبنان به منطقه ای برای جلوگیری از ورود آوارگان سوری به اروپا بود.
وی همچنین خاطرنشان كرده است كه هدف از اعلام كمك های مالی به لبنان تلاش غرب برای تحقق سیاست اقامت دائم آوارگان سوری و فلسطینی در لبنان را تقویت می كند.
اولاند با بیان این كه « امروز مسئولیت فرانسه در قبال لبنان چیست؟»، گفت: ابتدا باید قدرت های جامعه جهانی را بسیج كنیم زیرا لبنان از بیش از یك میلیون و 500 هزار آواره سوری میزبانی می كند در حالی كه اقتصاد آن از جنگ های در كشورهای همسایه متاثر شده و به تقویت اوضاع و بهبود روند توسعه و نظام بانكی فعال نیاز دارد.
وی افزود:در چارچوب تلاش فرانسه برای بسیج جامعه جهانی ، وزیر خارجه فرانسه در نشست 27 ماه مه آینده اعضای گروه بین المللی حامی لبنان در بیروت شركت خواهد كرد.
رئیس جمهوری فرانسه اضافه كرد: فرانسه به امنیت لبنان نسبت به مناطق دیگر جهان اهمتام ویژه دارد، زیرا امنیت لبنان و خاورمیانه ، امنیت و صلح برای فرانسه و همه جهان است و به همین دلیل برای ارائه كمك های فوری به منظور تقویت قدرت نظامی لبنان به ویژه برای مبارزه با تروریسم و هرگونه تهدید دیگر اقدام می كنیم.
اولاند خاطرنشان كرد: در روزهای آینده وزیران دفاع فرانسه و لبنان برای مشخص كردن این امكانات و نیازها كه می توانند لبنان را به سرعت در وضعیتی خوب برای تضمین امنیت آن قرار دهند، دیدار خواهند كرد.
« نبیه بری» رئیس مجلس لبنان هم در ارزیابی خود از سفر اولاند گفته است كه « فرانسوی ها این سفر را با هدف كسب اطلاع از اوضاع لبنان ترتیب داده بودند و اولاند هم هیچ طرح و یا ابتكار مشخصی را از جمله در زمینه انتخاب رئیس جمهوری لبنان مطرح و ارائه نكرد».
ارزیابی بیشتر محافل رسانه ای و سیاسی لبنان از سفر اولاند به لبنان، این است كه او در پرونده های مهم و مختلف از جمله انتخاب رئیس جمهوری و آوارگان سوری فقط نصیحت و توصیه كرد و وعده داد.
خاورم ** 1324

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تن دادن دختری به خواسته های غیراخلاقی به خاطر اقامت دائم