سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شیعیان پاکستان در اعیاد شعبانیه، عزادار شدند


شیعیان پاکستان که بیشتر از سوی گروه های تروریستی مورد حملات هدفمند قرار می گیرند، این بار در جریان تیراندازی نیروهای امنیتی این کشور کشته شدند.
یکی از شاهدان عینی که خواست نامش ذکر نشود، روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این درگیری که به خاطر ممانعت نیروهای امنیتی از ورود علمای دینی شعیه به این منطقه برای شرکت در اعیاد شعبانیه رخ داد، به خشونت کشیده شد و دست کم چهار نفر از افراد معترض به دست نیروهای امنیتی کشته شدند.
این شاهد عینی گفت که در جریان تیراندازی نیروهای پاکستان به شیعیان معترض، حدود 10 نفر نیز مجروح شدند.
وی افزود دهها نفر از افراد معترض نیز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده اند.
شهر پاراچنار از جمله مناطق شیعه نشین پاکستان و مرکز منطقه ای به نام 'خرم ایجنسی' از جمله مناطق مرزی شمال غرب پاکستان است.
این گزارش حاکی است دو نفر از علمای دینی شیعه به نام 'علامه اعجاز بهشتی' و 'پیر مصدق کاظمی' قصد ورود به شهر پاراچنار برای شرکت در مراسم اعیاد شعبانیه (همزمان با روز ولادت امام حسین ع) داشتند که نیروهای امنیتی پاکستان با مسدود کردن جاده، مانع از حضور آنان در مراسم مذکور شدند.
این اقدام موجب خشم مردم منطقه و اقدام های اعتراضی از سوی آنان علیه مسئولان دولتی این منطقه شد که در نهایت به درگیری و خشونت و شلیک نیروهای امنیتی به سوی افراد معترض انجامید.
پاکستان به ویژه در زمان برگزاری مراسم های مذهبی از جمله اعیاد و عزاداری ها، محدودیت های زیادی را برای شیعیان این کشور ایجاد می کند.
در ماه محرم نیز ایالت پنجاب ورود علمای دینی از دیگر مناطق کشور به این ایالت را ممنوع اعلام کرده بود.
شیعیان پاکستان در گذشته ، در موارد متعدد از جمله در مراسم های عزاداری در ماه محرم مورد حملات تروریستی مرگبار از سوی گروه های تروریستی مختلف این کشور قرار گرفته اند و از دولت پاکستان و دستگاه های امنیتی انتظار دارند تا امنیت جانی را به عنوان ابتدایی ترین حقوق شهروندی، برای آنان فراهم کنند.
آساق*272**1723

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
جشن اعیاد شعبانیه