سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دعوت از فعالان اقتصادی الجزایر برای سفر به تهران/تأکید بر افزایش مناسبات اقتصادی ۲ کشور


به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، رضا عامری سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزایر در نشست مشترکی با حضور حدود 70 نفر از سرمایه‌داران و نمایندگان شرکت‌های بزرگ الجزایری ظرفیت‌های اقتصادی، تجاری و تکنولوژیک ایران را برای صاحبان صنایع و بنگاه‌های مهم اقتصادی و شرکت‌های بازرگانی الجزایر تشریح کرد.

در این جلسه که به دعوت مشترک اتاق بازرگانی و صنایع الجزایر و رئیس شورای مشترک بازرگانان ایران و الجزایر برگزار شد، ابتدا عبدالمجید خبزی گزارشی از نتایج سفر اخیر خود به تهران را تشریح و از پیشرفت‌های اقتصادی ایران ابراز شگفتی کرد.

وی با اشاره به لزوم تلاش برای توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران، بر عزم بخش خصوصی الجزایر برای گشودن دریچه‌های جدید همکاری با ایران تاکید کرد.

در ادامه این نشست رضا عامری سفیر کشورمان با اشاره به اینکه روابط ایران و الجزایر یکی از بهترین دوره‌های زمانی خود را طی می‌کند، ضمن تشریح فضای اقتصادی ناشی از کاهش قیمت نفت و تاثیرات این موضوع بر اقتصاد و روابط دوجانبه ایران و الجزایر و با تشریح دستاوردهای کشورمان در کاهش وابستگی به اقتصاد نفتی، ضرورت جداسازی اقتصاد الجزایر از وابستگی به نفت و توسعه بخش‌های غیرنفتی را مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین با اشاره به وجود روابط خوب سیاسی 2 کشور بر لزوم افزایش روابط اقتصادی متناسب با شأن و جایگاه 2 کشور و هم‌سطح با روابط سیاسی تاکید کرد.

عامری با اشاره به تاثیر تحریم‌ها در ایجاد عزم و اراده ملی برای رسیدن به خودکفایی و پیشرفت در موضوعات صنعتی و زراعی بیان کرد: تنگناهای اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه باعث شد که جمهوری اسلامی ایران بتواند صنایع سنگین و سبک خود را توسعه داده و در حوزه‌های مختلف علمی، فناوری‌های نوین، کشاورزی، پزشکی و صنایع مختلف دستاوردهای خوبی را در افزایش بهره‌وری و ایجاد ارزش افزوده به جهانیان ارائه کند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در این نشست 2 ساعته، ظرفیت‌های مرتبط با کشاورزی، سدسازی، عمرانی، ساختمانی، ماشین‌سازی، ساخت نیروگاه و تولید برق، انبوه‌سازی مسکن و تولیدات ساختمانی از جمله سیمان، پیشرفت‌ها و دستاوردها در خصوص استخراج مخازن نفتی و گازی، معادن، راه و ساختمان را برای شرکت‌کنندگان تشریح کرد.

وی با اشاره به برگزاری کمیسیون عالی مشترک اقتصادی 2 کشور که آذر ماه 94 با سفر معاون اول رئیس جمهوری به همراه یک هیئت عالیرتبه در الجزایر برگزار شد، تصریح کرد: در این کمیسیون 9 سند همکاری بین 2 کشور امضا شد که نقطه عطفی در روابط دوجانبه محسوب و اجرای توافقات خصوصا در زمینه صدور ضمانت‌نامه‌های بانکی و گشایش اعتبارات اسنادی توسط بانک‌ها و توسعه و ارتقای روابط اقتصادی دوجانبه نقش اساسی خواهد داشت.

عامری از همه فعالان اقتصادی و شرکت‌های الجزایری برای سفر به ایران و آشنا شدن از نزدیک با توانمندی‌های کشور و یافتن زمینه‌های جدید همکاری دعوت به‌عمل آورد.

پس از سخنان سفیر کشورمان، جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد که حضار در زمینه‌های مختلف ضمن ابراز علاقمندی برای همکاری با ایران، خواهان اخذ اطلاعات و همکاری مستقیم و بدون واسطه با ایران شدند.

از جمله سوالات مطرح شده در این جلسه پیرامون ظرفیت‌های ایران در خصوص داروسازی، تولید ماشین آلات کشاورزی، انرژی‌های نوین و تجدیدپذیر، روابط بانکی، صنایع غذایی و بسته‌بندی، صنایع تبدیلی خرما، تولیدات لبنی، منسوجات و واردات محصولات پتروشیمی از ایران بود که به صورت مبسوط پاسخ‌ها و اطلاعات لازم به آنان ارائه شد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/GSEV5S


ویدیو مرتبط :
نشست فعالان اقتصادی کشور با وزرای حوزه‌های اقتصادی پیشنهادی دولت