سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اقدام هنگ کنگ و چین در مسیر روان سازی روابط بانکی با ایران


اقدام هنگ کنگ و چین در مسیر روان سازی روابط بانکی با ایران میزان/ مدیر عامل بانک ملی ایران گفت: بانک‌های مستقر در چین، هنگ کنگ و کشورهای غربی ‌باید در مسیر بهبود و روان‌سازی روابط بانکی با بانک‌های ایرانی اقدام کنند.

عبدالناصر همتی در دیدار اندرو ولز مدیر کمیته آسیا و آفریقای اتاق بازرگانی هنگ‌کنگ و تعدادی از اعضای آن و شرکت‌های چندملیتی کشور چین، ضمن معرفی اجمالی بانک ملی ایران و واحدهای فعال بانک در خارج از کشور، دوره پساتحریم و توافق های صورت گرفته پس از مذاکرات میان 1+5 را زمینه‌ساز ایجاد روابط اقتصادی بین دو کشور دانست.

وی افزود: بانک ملی ایران در گذشته از راه ارتباط با شعبه هنگ‌کنگ نقش فعالی در زمینه‌ روابط تجاری بین دو کشور ایجاد کرده بود و بانک‌های مستقر در کشور چین، هنگ کنگ و کشورهای غربی نیز باید در مسیر بهبود و روان‌سازی روابط بانکی با بانک‌های ایرانی اقدام کنند.

همتی، فعال‌سازی مجدد شعبه هنگ‌کنگ و اخذ مجوزهای مربوطه توسط ملی بانک PLC لندن در آینده نزدیک خبر داد.

اندرو ولز مدیر کمیته آسیا و آفریقای اتاق بازرگانی هنگ‌کنگ نیز در این نشست، برنامه‌های توسعه‌ای روابط ایران و چین را یادآور شد و افزود : این دیدار زمینه‌ساز توسعه فعالیت با بانک ملی در آینده نزدیک محسوب می شود.

وی گفت: حضور شرکت‌هایی با زمینه فعالیت تجاری متعدد در هنگ کنگ و ایجاد زمینه برقراری روابط تجاری ایران با کمک روابط بین بانک‌های دو کشور محقق خواهد شد .

مدیر کمیته آسیا و آفریقای اتاق بازرگانی هنگ کنگ افزود: احتیاط و برقرار نکردن رابطه با بانک‌های ایرانی دلیل منطقی ندارد و با این موضوع ‌باید خوش‌بینانه‌تر برخورد شود.

به گزارش ایرنا، هیات هنگ کنگی روز گذشته (دوشنبه) با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران دیدار کردند و علاوه بر آن، نشست تجاری ایران و هنگ کنگ با حضور اسدالله عسگر اولادی رئیس اتاق مشترک ایران و چین، «اندرو ولز» مدیر کمیته آسیا و آفریقای اتاق بازرگانی هنگ کنگ در محل اتاق ایران برگزار شد.

صادرات ایران به هنگ کنگ شامل: خشکبار،گوشت مرغ و مواد خوراکی، چرم و پوست، پلیمرها، سنگ آهن، سنگ های ساختمانی، مواد پلاستیکی و برخی مشتقات پتروشیمی ثبت شده و واردات از هنگ کنگ نیز شامل قطعات رایانه و ماشین های اداری، تجهیزات مخابراتی و قطعات مربوطه، ساعت، رادیو و ضبط صوت، ماشین آلات و قطعات برقی، پوشاک، لوازم خانگی و مدارهای الکترونیکی است.

بیش از 80 درصد از صادرات کشورمان به هنگ کنگ را خشکبار تشکیل می دهد و در سال 1385 برای نخستین بار هنگ کنگ عنوان بزرگترین وارد کننده خشکبار از ایران را احراز کرد .
هنگ کنگ مرکز تجارت جهانی در منطقه شرق آسیا و حوزه اقیانوسیه است و بسیاری از کشورها و شرکت ها، مرکز فعالیت های منطقه ای خود را در هنگ کنگ دایر کرده اند.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: میزان


ویدیو مرتبط :
هنگ کنگ در یک دقیقه - شگفتی ها هنگ کنگ را بهتر از همیشه بشناسید