سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بسیج دولت لیبی برای مبارزه با داعش


بسیج دولت لیبی برای مبارزه با داعشایسنا/ دولت توافق ملی لیبی از تشکیل اتاق عملیات ویژه برای نبرد با داعش در این کشور خبر داد.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، این اتاق عملیات ویژه رهبری عملیات علیه تروریست‌های داعش در منطقه بین "مصراته" و "سرت" را برعهده خواهد داشت.

شهر سرت مرکز داعش در لیبی محسوب می‌شود که در 450 کیلومتری شرق طرابلس واقع است.

ارتش لیبی از چند روز پیش عملیات آزادسازی شهر سرت را آغاز کرده است.

دولت توافق ملی لیبی از تمامی گروه‌های مسلح در این کشور خواسته بدون هماهنگی با این دولت به تنهایی وارد جنگ نشوند.

دولت جدید لیبی نگران این است که نیروهای خلیفه حفتر، فرمانده ارتش لیبی یا دیگر گروه‌ها به تنهایی عملیاتی را علیه داعش آغاز کنند و این مسئله به وقوع درگیری‌ها میان گروه‌های مسلح و کشاندن کشور به جنگ داخلی بینجامد.

تشکیل اتاق عملیات ویژه در لیبی پس از آن صورت گرفت که داعش حملات انتحاری را در شهرک‌های نزدیک به مصراته انجام داد. این حملات به کشته شدن هشت تن و زخمی شدن 105 تن دیگر منجر شد.

همچنین پس از درگیری‌هایی که میان نیروهای وابسته به دولت توافق ملی لیبی و داعش در منطقه "ابوقرین" در شرق مصراته رخ داد، عصر روز جمعه آرامش در این منطقه برقرار شد.

شبه‌نظامیان مسلح از زمان سرنگونی نظام معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی کنترل مناطق این کشور را در دست گرفتند. داعش نیز در دوره اخیر نفوذ خود را در لیبی افزایش داد اما اخیرا ارتش لیبی بسیاری از مناطق تحت کنترل تروریست‌ها از جمله شهر درنه و مناطقی در شهر بنغازی را آزاد کرد.

از سوی دیگر منابع لیبیایی اعلام کردند که سه افسر این کشور در طرابلس ترور شدند.

خلیفه المریمی، یکی از افسران لیبیایی در حادثه تیراندازی در منطقه الفلاح طرابلس کشته شد. عبدالرزاق فلیت، افسر پلیس لیبی در منطقه السوانی و پیش از وی نیز احمد الرقیعی در مقابل منزلش در این شهر کشته شدند.

همچنین نیروهای لیبیایی تجهیزات نظامی را به منطقه "السداده" در شرق مصراته منتقل کردند تا عملیات علیه داعش در شهر سرت را آغاز کنند.

داعش به روستاهای جنوب و شرق مصراته حمله کرده و کنترل تعدادی از ایست‌های بازرسی در محور مصراته-سرت را در دست گرفته است.

هم‌اکنون رهبران نظامی لیبیایی می‌گویند منتظر دستور اتاق عملیات ویژه برای آغاز جنگ سرت هستند.

به گفته منابع نظامی نیروهای لیبیایی همچنین آماده‌اند تا طی ساعات آینده منطقه ابوقرین را بطور کامل پاکسازی کنند.

غرب امیدوار است دولت توافق ملی لیبی بتواند شبه‌نظامیان مسلح در این کشور را با هم متحد ساخته و داعش را شکست بدهد.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
جامعه جهانی به دنبال راهی برای مبارزه با داعش در لیبی