سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



هشدار سازمان ملل در مورد وضعیت کودکان دربند بوکوحرام


هشدار سازمان ملل در مورد وضعیت کودکان دربند بوکوحرامایرنا/ مقام سازمان ملل در امور غرب و مرکز آفریقا روز سه شنبه نسبت به سواستفاده از کودکان از سوی گروه تروریستی بوکوحرام و به کارگیری آنها به عنوان نیروهای انتحاری در حملات، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از شهر لیبرویل پایتخت گابن، «مانوئل فانتین» گفت: شمار کودکانی که از سوی گروه تروریستی بوکوحرام برای انجام حمله های تروریستی به کارگرفته می شوند، بیش از 10 برابر شده است.
وی افزود: 75 درصد از این کودکان، دختر هستند و شمار کودکانی که در نیجریه، کامرون، چاد و نیجر حمله های انتحاری انجام می دهند، در یک سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
فانتین تصریح کرد: فریب کودکان و اجبار آنها به انجام حمله های انتحاری، از وحشتناک ترین ابعاد خشونت در نیجریه و کشورهای همسایه است.
بر اساس اعلام یک نهاد وابسته به سازمان ملل، بیشترین حمله های عناصر انتحاری به دست کودکان در دو کشور کامرون و نیجریه روی داده است.
نهاد مزبور یادآور شد که تعداد بمب گذاری های بوکوحرام از 32 مورد در سال 2014 به یکصد و 51 مورد در سال 2015 رسیده است.
بوکوحرام یک گروه تروریستی فعال در نیجریه است که از زمان آغاز خشونت ورزی اش در سال 2009 در شمال شرقی این کشور، 20 هزار نفر کشته شده اند.
همچنین در این مدت بیش از 2 میلیون و 600 هزار نفر از مردم نیجریه ترک خانه و کاشانه کرده اند، اما با بیرون رانده شدن عناصر بوکوحرام از قلمروهای اشغالی این گروه، برخی از افراد بی خانمان در داخل این کشور، شروع به بازگشت به منازل مسکونی خود کرده اند.
سازمان ملل اعلام کرد که تقریبا یک میلیون و 300 هزار کودک در نیجریه بی خانمان و حدود یکهزار و 800 مدرسه تعطیل شده اند.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
هشدار سازمان ملل در مورد کمبود مواد غذایی در کره شمالی