سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بسیاری از جرائم قتل و تجاوز به عنف از طریق دوستی های مجازی رخ می دهد


به گزارش خبرنگار انتظامی ایرنا، سردار محمدرضا مقیمی، روز دوشنبه در حاشیه همایش روسای ادارات مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی سراسر کشور به خبرنگاران گفت: این اتفاقات در مواردی که قاتل تحصیلکرده تر باشد و با فضای مجازی آشنائی بیشتری داشته باشد، بیشتر رخ می دهد و می توان سرنخ و یا شروع جرم باشد.
وی با بیان این که بسیاری از اخبار فضای مجازی نیز با واقعیت ها منطبق نیست، گفت: افراد، آنگونه که دلشان می خواهد در فضای مجازی مطالب خود را اطلاع رسانی می کنند این در حالی است که سندی برای آن خبر وجود ندارد.
مقیمی، افزود: بسیاری از اخبار منتشر شده در فضای مجازی را نه ما شنیده ایم و نه دیده ایم؛ چرا که باید گزارشی مبنی بر وقوع این اخبار به دست ما برسد که چنین اتفاقی نیفتاده است.
وی با اشاره به افزایش کشفیات و کاهش وقوع جرائم جنایی، گفت: باید در حوزه این جرائم به ویژه جرائم محارم و خانوادگی فرهنگ سازی شود چرا که درگیری اعضای خانواده در برخی از استان ها، منجر به قتل شده است.

**کشف جرائم اسید پاشی جزء جرائم اولویت دار ناجا است
رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی همچنین تاکید کرد که رسیدگی و کشف جرائم اسید پاشی جزء جرائم اولویت دار نیروی انتظامی به شمار می آید و همکاران ما در این زمینه فعالند؛ به گونه ای که پرونده هایی را طی بازه زمانی 24 تا 48 ساعته کشف کرده اند.
مقیمی، تصریح کرد: زمان بر بودن کشف پرونده در مواردی به این معنا نیست که اقداماتی انجام نشده است؛ به عنوان مثال در مورد پرونده اسید پاشی اصفهان مظنونان این پرونده دستگیر شده اند اما گوشه ای از پرونده هنوز کشف نشده است؛ اما این پرونده به نتیجه می رسد.
وی در مورد کشف پرونده هایی که مربوط به سال های دور از جمله سال 59 است، گفت: برخی از پرونده ها در تمام دنیا مشمول زمان و در بایگانی نگهداری می شوند؛ اما امسال با تاکید فرمانده نیروی انتظامی، پرونده جرائم جنایی از جمله سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف و قتل؛ از میز افسران پی جو کنار گذاشته نمی شود و از تجربه افسران بازنشسته و پیشکسوت در این زمینه استفاده می شود.
مقیمی، افزود: با سر نخ هایی که داشته ایم برخی از پرونده های سال های گذشته که به مرور زمان حساسیت جامعه برای آن ها از بین رفته است نیز کشف کرده ایم.
وی، اضافه کرد: به عنوان مثال فردی که دائی خود را در چند سال گذشته به قتل رسانده بود با پی جویی هایی به وی رسیدیم؛ یا در مورد دیگر، فردی مرتکب قتل و از کشور خارج شده و بعد از گذشت 15 سال با هویت جدید به کشور بازگشته بود. این فرد در کشور زندگی می کرد و از طریق بانک های اطلاعاتی و پی جویی های انجام شده شناسایی شد.
این مقام مسئول در نیروی انتظامی درباره کشف پرونده های تروریستی جنوب شرق کشور، خاطرنشان کرد: این پرونده مربوط به پرونده معلمانی بود که به قتل می رسیدند.
همایش روسای ادارات مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی سراسر کشور امروز سه شنبه در ستاد ناجا برگزار شد.
اجتمام**9105**9132**1776

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
حکم تجاوز به عنف (اعتصاب)