سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



«اندی گرو» از مدیران برجسته و اثرگذار تاریخ اینتل درگذشت


«اندی گرو» از مدیران برجسته و اثرگذار تاریخ اینتل درگذشت

مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره پیشین اینتل، «اندی اس. گِرُو» (Andrew S. Grove)، دیروز و در سن ۷۹ سالگی در گذشت. ناگفته نماند که ابر کمپانی ساکن سانتا کلارا بخش اعظمی از پیشرفت های خود را مدیون همین شخصیت است.

در سال های بسیار دور اینتل عمده ی درآمدش را از ساخت حافظه های DRAM کسب می کرد، اما رفته رفته و با ورود محصولات مشابه ژاپنی ها به بازار آن هم با قیمتی به مراتب ارزان تر این شرکت تحت فشاری قابل توجه قرار گرفت. گرو در آن دوران یکی از مدیران وقت بود که تصمیم گرفت اینتل را به سمت توسعه و تولید ریز پردازنده ها هدایت کرده و سپس IBM را متقاعد سازد تا به شکل ویژه از محصولات آنها استفاده نماید.

تحت ریاست اندی رفته رفته اهالی سانتا کلارا تولید پردازنده های ۳۸۶ و اندکی بعد پنتیوم ها را آغاز کردند، تا جایگاه شرکت مورد بحث در بازار کامپیوترهای شخصی به ثباتی بی نظیر برسد. در همین مقطع و با رهبری های صحیح آقای گرو کم کم درآمد سالانه اینتل از ۱.۹ میلیارد به ۲۶ میلیارد دلار رشد پیدا کرد و به این ترتیب دره سلیکون وارد روزهایی بسیار پر رونق شد.

البته مدیر یاد شده در طول دوران حضورش در راس امور خطاهایی نیز داشت، برای مثال وی یکی از خلا ها و مشکلات پردازنده های پنتیوم را نادیده گرفته بود؛ مسئله ای که بدل به یک بحران شد و رفع آن هم هزینه ای نیم میلیارد دلاری را در پی داشت.

با این وجود نمی توان اثر اندی گرو بر دنیای تکنولوژی و کامپیوترهای شخصی را نادیده گرفت و هنوز هم بسیاری از مدیران جوان و کارآفرینان تازه کار از او به عنوان الگوی خود پیروی می کنند.

منبع: engadget

برچسب‌ها:Andrew S. Groveاخبار تکنولوژیاندی گرواینتل

اشتراک‌گذاری:


ویدیو مرتبط :
10 شخصیت اثرگذار تاریخ