سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مبلغ: از طریق تعامل و آشتی ملی می‌توان از مشکلات عبور کرد


مبلغ: از طریق تعامل و آشتی ملی می‌توان از مشکلات عبور کردایلنا/ معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات گفت: برخی در کشور خود را حق مطلق می‌دانند و هر آنچه با سلیقه آن‌ها مطابقت نداشته باشد را طرد می‌کنند.

مرتضی مبلغ با اشاره به اولویت‌های برجام ۲ گفت: ‌برجام ۲ الهام گرفته از برجام یک است. در برجام یک چند نکته اساسی وجود داشت که همه آن را قبول داشتند. اول اینکه همه پذیرفته بودند شرایط حادی در کشور ایجاد شده که باید از آن خارج شویم. سپس همه درک کردند باید از طریق گفت‌وگو و تعامل این مسائل حل شود؛ نه دامن زدن به چالش‌ها و سوم اینکه همه طرف‌ها فهمیدند سودشان در فضای برد-برد است و در غیر این صورت به نتیجه نمی‌رسند و در ‌‌نهایت با اجرای برجام گشایش‌هایی ایجاد شد.

او افزود: می‌توان این روند را به برجام ۲ تسری داد. اول اینکه همه باید بپذیرند کشور در تعامل‌های داخلی میان جناح‌ها و افراد با چالش‌های جدی مواجه است و برخی با تهمت‌زنی و غوغاسازی جریان‌های افراطی دنبال منافع باندی خود هستند و از دین و رهبری و نظام هزینه می‌کنند. این عده تلاش می‌کنند با تخریب دیگران کار خود را پیش ببرند.

معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: ‌باید پذیرفت که از طریق تعامل و آشتی ملی می‌توان از مشکلات عبور کرد و باید پذیرفت این گفت‌وگو‌ها و تعامل‌ها باید در فرآیند برد- برد تعریف شود. کسی فکر نکند حقِ تمام است بلکه همه با هم برابر هستند و مشکلات با منطق قابل حل است.

او با بیان اینکه متاسفانه برخی در گفت‌وگو‌ها خود را حقِ مسلم می‌دانند و خودی و غیر خودی ایجاد می‌کنند و خود را محور همه چیز می‌دانند، ضافه کرد: باید فضایی ایجاد شود که جریان‌ها با یکدیگر اجماع کنند و به سمت شناخت واقعیت از طریق منطق بروند. در این صورت گشایش‌هایی در کشور حاصل خواهد شد و رقابت از حالت تخریبی به رقابت‌های سازنده تبدیل شود. امیدواریم با این انتخابات، مجلسی تشکیل شود که بستر تحقق برجام ۲ را فراهم کند.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایلنا


ویدیو مرتبط :
‫آیا موقع پس دادن قرض می توان به عنوان هدیه یه مبلغ بیشتر داد؟‬‎