علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



دومین كنفرانس ملی علوم پروتئینی و پپتیدی در اصفهان آغاز شد


پـِپتیدها (Peptide) پلیمرهای كوچكی است كه از به هم پیوستن اسیدهای آمینه با ترتیب مشخص و با پیوند پپتیدی‌ تشكیل شده و مطالعه آنها بطور عمده گامی بسوی درك تركیب های پیچیده‌تر یعنی پروتئین‌هاست.
به گزارش ایرنا، این كنفرانس تا نهم اردیبهشت با هدف ارائه آخرین دستاورد های علمی و كاربردی و تبادل اطلاعات در باره علوم پروتئینی، پپتیدی و تاثیر آن در پزشكی و زیست فناوری توسط دانشكده های شیمی و فناوری های نوین دانشگاه اصفهان برگزار می شود.
دبیر علمی این كنفرانس در مراسم آغاز بكار آن گفت: با توجه به اهمیت بین رشته ای علوم پروتئین و پپتیدی در پزشكی و زیست فناوری و تاثیر آن در زندگی انسان و صنایع دارویی، آگاهی از آخرین یافته های علمی در این زمینه از موارد ضروری برای جامعه علمی و صنعتی كشورمان است.
عبدالخالق بردبار افزود: با توجه به اینكه علوم پروتئینی هسته اولیه تحقیقات بیوشیمی است، محورهای این همایش همه رشته های مرتبط با آن را دربرگرفته است.
وی محورهای این كنفرانس را 'پپتیدهای فعال زیستی و كاربرد آنها در صنایع مختلف'،' مهندسی پروتئین و آنزیم و كاربرد آنها'،'پروتئین ها و بیماری های متابولیكی'،
'فولدینگ'، 'پویایی ساختاری و پایداری پروتئین ها'، 'شیمی و فیزیك پروتئین ها و پپتیدها و كاربرد پروتئین ها و آنزیم ها در حل مسائل زیست محیطی' عنوان كرد.
'داروها و بیوماركرهای پروتئینی'، 'كاربرد پروتئین ها در فناوری نانو'، 'نوآوری در روش های تخلیص 'و 'سنجش های كمی پروتئینی و برهمكنش دارو- پروتئین و پروتئین- پروتئین' از دیگر محورهای این كنفرانس است كه بردبار به آن اشاره كرد.
دبیر كنفرانس ملی علوم پروتئینی و پپتیدی با اشاره به ارسال 280 عنوان مقاله به دبیرخانه این همایش گفت: 260 مقاله از میان آنها پذیرش شده كه 38 مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به صورت مقاله است.
بردبار خاطرنشان كرد: اولین كنفرانس ملی 'علوم پروتئینی و پپتیدی' در دانشگاه شیراز، در آذر 1393 برگزار شد.
در دومین كنفرانس ملی علوم پروتئینی از پژوهشگر جوان این دوره تجلیل و چهار كارگاه آموزشی نیز برگزار می شود.
ت/6027/3011/1772

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
جعفر توفیقی : کار خود را در وزارت علوم آغاز کرد