فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



مهر نوشت: اقدام نامتعارف دانشگاه تهران در استخدام هيئت علمي


مهر/ دانشگاه تهران براي بررسي پرونده هاي متقاضيان جذب در اين دانشگاه اقدام به دريافت مبلغ ۱۰۰ هزار تومان کرده است که متقاضيان نسبت به اين اقدام دانشگاه اعتراض دارند.

تعدادي از متقاضيان جذب اعضاي هيات علمي که پرونده آنها درحال بررسي در دانشگاه تهران است نسبت به دريافت مبلغ ۱۰۰ هزار تومان براي بررسي پرونده خود در اين دانشگاه اعتراض دارند چراکه اين افراد در زمان ثبت نام در فراخوان جذب نيز مبالغي مبني بر وجه ثبت نام به مرکز جذب وزارت علوم واريز کرده اند.

طي چند سال گذشته روند جذب اعضاي هيات علمي در دانشگاه ها به صورت متمرکز انجام مي شود و تمامي متقاضيان بايد با ورود به سامانه جذب اعضاي هيات علمي اين وزارتخانه و پرداخت مبلغي به عنوان وجه ثبت نام نسبت به تکميل پرونده خود اقدام کنند تا براين اساس شاهد يک روال مشخص و معين در کشور باشيم. اما علي رغم انجام تمام اين مراحل متقاضياني که پرونده آنها قرار است در دانشگاه تهران بررسي شود ملزم به پرداخت وجه مجدد براي بررسي پرونده هاي خود به اين دانشگاه هستند.

اين دانشگاه خلاف روند معمول وزارت علوم و ساير دانشگاهها، نسبت به دريافت مدارک متقاضيان به صورت جداگانه کرده است. همچنين متقاضيان براي ارسال مدارک به دانشگاه تهران ملزم به پرداخت هزينه ۱۰۰ هزار توماني هستند.

در سامانه جذب اعضاي هيات علمي دانشگاه تهران آمده است متقاضيان بايد در تاريخ هاي ۹ تا ۱۵ آبان ماه به اين سامانه مراجعه کرده و پس از پرداخت مبلغ ۱۰۰ هزار تومان مراحل ثبت نام خود را تکميل کنند.

اين در حالي است که ديگر دانشگاه هاي کشور براي بررسي پرونده متقاضيان جذب مبلغ جداگانه اي دريافت نمي کنند اما طبق اعلام تعدادي از متقاضيان جذب در دانشگاه تهران بررسي پرونده اين افراد منوط به پرداخت وجه شده است.

پاسخ معاون آموزشي دانشگاه تهران

حسين حسيني معاون آموزشي دانشگاه تهران در اين خصوص گفت: دريافت وجه براي بررسي پرونده متقاضيان جذب در اين دانشگاه تصميم جديدي نيست و از گذشته نيز وجود داشته است.

وي تاکيد کرد: حجم پرونده هايي که به دانشگاه تهران براي بررسي ارسال مي شود بسيار زياد و بنابراين بررسي اين پرونده ها نيازمند زمان و هزينه است که براين اساس از متقاضيان جذب براي بررسي پرونده مبالغي دريافت مي شود.

معاون آموزشي دانشگاه تهران اضافه کرد: پرونده هاي متقاضيان جذب بايد در گروه هاي آموزشي، کميته جذب دانشکده و کارگروه هاي تخصصي دانشکده ها بررسي شود که تمامي اين مراحل زمان بر و هزينه بر است.

حسيني در پاسخ به اين سئوال که چرا ديگر دانشگاه هاي کشور اقدام به دريافت وجه براي بررسي پرونده متقاضيان جذب خود نمي کنند، گفت: زيرا تعداد پرونده هايي که به اين دانشگاه ها ارسال مي شود بسيار کم است اما تعداد پرونده هاي ارسال شده به دانشگاه تهران از حجم زيادي برخودار است.

وي خاطرنشان کرد: به طور ميانگين در هر فراخوان دانشگاه تهران حدود ۲ هزار و ۵۰۰ پرونده متقاضيان جذب را بررسي مي کند و اين درحالي است که حجم پرونده هاي ديگر دانشگاه ها به اين ميزان نيست.

علي رغم پي گيري ها در اين خصوص مسئولان وزارت علوم در اين زمينه پاسخگو نبودند.


ویدیو مرتبط :
نمایشگاه های نوشت افزار غیر مجاز تهران