سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فرانسه: اگر راهکار 2 دولتی شکست بخورد، دولت فلسطینی را به رسمیت خواهیم شناخت


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه امروز در سخنانی که گویا برای تحرک دادن به مذاکرات سازش مطرح شده بود، به تبعات به نتیجه نرسیدن این مذاکرات اشاره کرد.

بر اساس گزار رویترز، فابیوس گفته که اگر مذاکرات جاری برای رسیدن به راهکار 2 دولتی شکست بخورد و بن‌بست موجود در مذاکرات رفع نشود، فرانسه طی هفته‌های آینده، دولت مستقل فلسطینی را به رسمیت خواهد شناخت.

فابیوس گفته: «فرانسه در هفته‌های آینده آماده برگزاری یک کنفرانس بین المللی برای دور هم جمع کردن دو طرف و شرکای اصلی آنها یعنی آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و اعراب خواهد شد تا از به بار نشستن راهکار 2 دولتی، صیانت کند.»

وزیر خارجه فرانسه ادامه داد: «فرانسه به عنوان عضو دائم شورای امنیت، وظیفه داشت از تلاش برای حل مسائل موجود میان فلسطینی‌ها و اسرائیل دست برندارد.»

پارلمان فرانسه چندی پیش همچون چند پارلمان اروپایی دیگر، دولت مستقل فلسطینی را «در یک رأی گیری نمادین» به رسمیت شناخته بود؛ رأی‌های نمادین برای دولت‌ها لازم‌الاجرا نیست.

انتهای پیام/ع

http://fna.ir/8H1WXU


ویدیو مرتبط :
واتیکان فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخت