سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دنیس راس: عربستان شریک ما است و نه متحد/ سعودی‌ها ایرانی‌ها را تهدید اصلی می‌دانند


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مشاور پیشین رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به تنش‌های اخیر در روابط عربستان سعودی و ایران تصریح کرد که آل سعود ایران را تهدید اصلی خود می‌پندارد.

«دنیس راس» در صفحه نظرات «نیویورک تایمز» با اشاره به تنش‌های اخیر در روابط عربستان سعودی و ایران یادداشتی با این عنوان منتشر کرده است: «سعودی‌ها به درستی درباره ایران نگرانی دارند».

مشاور پیشین باراک اوباما نوشت: «عربستان سعودی و آمریکا شریک هم بوده‌اند و نه متحد. معمولا متحدان آمریکا با این کشور ارزش‌های مشترک دارند و نه فقط منافع مشترک. ما با سعودی‌ها منافع مشترک و درک‌های مشترکی درباره تهدید داریم. در طی سال‌ها آنهایی که عربستان را تهدید می‌کنند، ما را هم تهدید کردند و بالعکس».

وی ادامه داد: «در دوران جنگ سرد، موضع به شدت ضد کومنیستی سعودی‌ها آنها را شریک طبیعی ما در رقابت با شوروی‌ها کرده بود چرا که آنها حمایت شوروی از دشمنان منطقه‌ای‌شان- خواه این دشمن جمال عبدالناصر مصر بود یا معمر قذافی در لیبی- را تهدید می‌دانستند».

راس ادامه داد: «البته ارزش‌ها وارد روابط آمریکا و عربستان سعودی نشد. از زمان ۱۱ سپتامبر و به ویژه با پیدایش داعش، با رهبران سعودی درباره عدم کمک مالی به مدارس و نهادهایی که در آن تفسیر سفت و سخت سلفی از اسلام درس داده می‌شود، بحث‌ و گفتگوی بیشتری شده است».

در حال تکمیل

 

http://fna.ir/O06N5Q


ویدیو مرتبط :
تهدید هواپیمای امدادرسـان ایرانی توسط جنگنده سعودی