سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



استاندار خراسان رضوی: 25 نامزد برای هر کرسی نمایندگی مجلس در این استان وجود دارد


علیرضا رشیدیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از آنجا که هنوز بررسی وضعیت افرادی که صلاحیت آنها تایید نشده مشخص نیست لذا امکان افزایش این تعداد وجود دارد.
وی ادامه داد: رویکرد گسترده داوطلبان برای ثبت نام در انتخابات امسال نشانگر اعتماد عمومی بود که باید این اعتماد حفظ شود.
استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: در تمامی مراحل انتخابات باید قانون به دور از سلیقه و نگاه جناحی مبنای عمل قرار گیرد و بر این اساس موضوع رعایت مر قانون در انتخابات پیش رو بسیار مهم است.
وی افزود: در تمامی مراحل انتخابات از ثبت نام داوطلبان تا بررسی صلاحیتها در هیاتهای اجرایی و یا احراز صلاحیت در هیاتهای نظارت و نیز بررسی شکایات و اعتراضهای داوطلبان عدم احراز و یا ردصلاحیت شده در فرصت 20 روزه و تبلیغات و دیگر موارد باید رعایت شود.
رشیدیان انتخابات را برای کشور بسیار مهم توصیف و بیان کرد: در این میان انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری جایگاهی بسیار تعیین کننده برای نظام مردمسالاری دارد و بطور مسلم آحاد ملت به اهمیت آن واقف هستند.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت این دو مجلس بزرگ و مهم، نحوه و تعداد مشارکت برای جایگاه ملی و منطقه ای جمهوری اسلامی ایران مهم است.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص حضور و مشارکت حداکثری مردم گفت: همه بخشها، گروهها و جناحها باید برای تحقق این مشارکت تلاش کنند و هر فرد، جناح و سلیقه ای که بر خلاف این تاکیدها عمل کند، بر خلاق مر قانون و نظر ولی فقیه عمل کرده و باید در دیدگاهش تجدیدنظر کند.
وی افزود: باید همه به تحقق مشارکت حداکثری کمک کنند، در این راستا همه سلائق معتقد به انقلاب اسلامی در چارچوب قانون اساسی و بطور قانونمند در انتخابات شرکت کنند.
رشیدیان در ادامه با اشاره به موضوع تبلیغات در انتخابات نیز گفت: بر اساس تاکید رهبر فرزانه انقلاب و رئیس جمهوری رعایت اخلاق از سوی نامزدها، معرفی توانمندیها، ظرفیتهایشان و پرهیز از تهمت و افترا باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: بطور قطع یکی از ملاکها و شاخصهای اصلی و مهم مردم در انتخاب نامزد اصلح، رعایت اخلاق در تبلیغات می باشد که امید است محور عمل نامزدها قرار گیرد.
استاندار خراسان رضوی رعایت قانون توسط دستگاههای دولتی، عمومی و همه بخشهایی که به نوعی از بودجه های دولتی و عمومی استفاده می کنند و عدم استفاده از امکانات له یا علیه نامزدها را از دیگر موضوعات مهمی دانست که باید دستگاهها به آن توجه کنند.
هیات نظارت بر انتخابات در خراسان رضوی صلاحیت 517 نفر از داوطلبان نامزدی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را تائید کرده است.
شش میلیون و 130 هزار نفر جمعیت خراسان رضوی 18 نماینده از 12 حوزه انتخابیه این استان در مجلس شورای اسلامی دارند. همچنین شش نفر از مجموع 99 نماینده دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری نمایندگان مردم استان خراسان رضوی خواهند بود.
برای انتخابات مجلس شورای اسلامی 12 حوزه اصلی و 61 حوزه فرعی و برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری یک حوزه اصلی در 27 شهرستان و 42 بخش استان خراسان رضوی عملیاتی شده است.
همچنین هیات نظارت بر انتخابات در خراسان رضوی علاوه بر هیات مرکزی پنج نفره، در سطح 43 بخش و 28 شهرستان هیاتهای سه نفره نظارت دارد.
از کل جمعیت شش میلیون و 130 هزار نفری خراسان رضوی چهار میلیون و 260 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند و از بین آنها نیز 268 هزار و 205 نفر رای اولی محسوب می شوند.
برای خراسان رضوی 60 هزار نفر دست اندرکار برگزاری انتخابات پیش بینی شده که از این تعداد 13 هزار نفر به منظور محافظت صندوقهای شعب اخذ رای توسط نیروی انتظامی تامین خواهند شد.
انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بطور همزمان روز هفتم اسفند ماه آتی برگزار می شود.
1906/1858

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
حضور پرشکوه مردم مشهد و استاندار خراسان رضوی برای استقبال از خانواده شهید محسن حججی