سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شیعیان مسکو در اربعین حسینی برای شهدای کربلا عزاداری کردند


به گزارش ایرنا، مراسم عزاداری ایرانیان عصر سه شنبه در مسجد خاتم الانبیاء (ص) (ایرانیان) واقع در خیابان نواتروف مسکو جنب مجتمع آموزشی پیام امام خمینی(ره) برگزار و در آن صدها نفر از هموطنان و نیز شماری از شیعیان افغانستان و جمهوری آذربایجان شرکت کردند.
حجت الاسلام والمسلمین گیوی از روحانیون مقیم مسکو در سخنانی به تشریح اهداف سیدالشهدا (ع) و اهمیت واقعه کربلا در زنده نگه داشتن اسلام و آرمان های الهی آن و عزت و سربلندی مسلمین پرداخت.
وی بر ضرورت پیروی از راه و سلوک سالار شهیدان(ع) که همانا راه نبی اکرم (ص) است تاکید و برگزاری مراسم های عزاداری و سوگواری را از مهم ترین روش حفظ یاد شهدای کربلا و مجاهدت های آنها برای صیانت از دین خدا عنوان کرد.
این مراسم با نوحه خوانی یکی از مداحان اهل بیت (ع) ادامه یافت و حاضران با سینه زنی و فریاد حسین حسین برای سالار شهیدان عزاداری کردند.
شیعیان جمهوری آذربایجان نیز با برگزاری مراسم باشکوه دیگری در حسینیه شیعیان آذربایجانی ها یاد سالارشهدا (ع) و یاران باوفایش و حماسه جاودانه کربلا را زنده نگه داشتند.
در این مراسم فامیل جعفراف از روحانیون آذری و رییس تشکل دینی جامعه شیعیان مسکو در رثای امام حسین(ع) و آزادگی آن حضرت و یارانش سخنانی بیان داشت.
در ادامه، یکی از مداحان به نوحه خوانی پرداخت و حاضران با سینه زنی سوگواری کرده و اشک ماتم ریختند.
شبس * اروپام*391**1565

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
کربلا کربلا ما داریم میاییم (جدید ویژه اربعین حسینی)