سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سرمقاله مردم سالاری/ آدرس غلط به مردم ندهید


سرمقاله مردم سالاری/  آدرس غلط به مردم ندهید  مردم سالاری/ « آدرس غلط به مردم ندهید » عنوان سرمقاله روزنامه مردم سالاری به قلم حمیدرضا شکوهی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:

این روزها برخی از اصولگرایان و حامیانشان، اصلاح‌طلبان را متهم می‌کنند که به فکر مشکلات معیشتی مردم نیستند و دلیلشان هم این است که در فهرست انتخاباتی اصلاح‌طلبان در تهران، اقتصاددانان دیده نمی‌شوند! برای این اتهام که البته مصرف تبلیغاتی دارد، چند پاسخ را می‌توان مطرح کرد:
1- لیست اصلاح‌طلبان صرفا شامل لیست تهران نیست و در سراسر کشور، کاندیداهایی از اصلاح‌طلبان حضور دارند که اتفاقا تخصص اقتصادی دارند، مشهورند و حتی در مجلس کنونی ریاست کمیسیون برنامه و بودجه یا کمیسیون تلفیق مجلس را نیز در اختیار داشته اند. بنابراین نمی‌توان صرفا با توجه به لیست انتخاباتی تهران در مورد اصلاح‌طلبان کل کشور نظر داد.
2- بسیاری از اصلاح‌طلبانی که دارای تخصص اقتصادی بودند به دلیل عدم احراز صلاحیت، از حضور در عرصه انتخابات باز ماندند و طبیعتا این موضوع، اصلاح‌طلبان را با دشواری هایی در تدوین و تکمیل لیست انتخاباتی نهایی مواجه ساخت.
3- اصولگرایانی که به عنوان اقتصاددان یا صاحبنظر اقتصادی در فهرست ائتلاف اصولگرایان حضور دارند، غالبا – نه همه آنها - از کارنامه مثبتی در این عرصه برخوردار نیستند. ضمن اینکه برخی از آنها صرفا به دلیل حضور در دولت قبلی، حضور در عرصه اقتصادی را تجربه کرده اند. پس نمی‌توان این موضوع را یک مزیت در نظر گرفت.
4- اصولگرایانی که خود را صاحبنظر اقتصادی می‌دانند اغلب در مجلس کنونی هم حضور داشته اند. پرسش مشخص این است که این افراد، در مجلس فعلی، چه فعالیتهای مثبتی در عرصه اقتصادی داشته اند و چرا کارنامه ای از عملکرد اقتصادی خود به مردم ارائه نمی‌دهند؟ توجه به موضوع اقتصاد صرفا در شعار، کافی نیست و مردم به عنوان کسانی که می‌خواهند رای بدهند، لازم است اطلاعات کافی در مورد عملکرد اصولگرایان مدعی حوزه اقتصاد داشته باشند.
5- اغلب این اصولگرایان، حامی‌دولت قبل بودند که کارنامه اقتصادی آن روشن است. دولت محمود احمدی نژاد، دولت را با تورم 10 درصدی از دولت اصلاحات تحویل گرفت و با تورم بالای 45 درصد به دولت اعتدال تحویل داد. سایر شاخص های اقتصادی نیز در آن دوره وضعیت بسیار بغرنجی داشتند. این اصولگرایان مدعی توانمندی اقتصادی، در آن دوره چه در مجلس و چه در دولت – چراکه برخی از آنها عضو دولت قبلی بودند – برای بهبود وضعیت اقتصادی چه کردند؟
6- فهرست ائتلافی اصلاح‌طلبان و حامیان دولت، از پشتوانه دولتهای اصلاحات و اعتدال برخوردارند که کارنامه اقتصاد روشن و برنامه مدونی در حوزه اقتصاد دارند. دولت اصلاحات، رشد اقتصادی را به 7 درصد رساند و دولت اعتدال برای رسیدن به رشد اقتصادی 8 درصدی که در سند چشم انداز بیست ساله از سوی رهبر معظم انقلاب مشخص شده، برنامه ریزی کرده است. این آمارها بهترین نشانه برای مردم است که بدانند کدام گروه بیشتر به مسایل و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در عمل توجه می‌کنند و کدام گروه صرفا در این زمینه شعار می‌دهند. پس بهتر آن است که اصولگرایان، قضاوت را به مردم بسپارند و آدرس غلط به مردم ندهند.

منبع: مردم سالاری


ویدیو مرتبط :
آدرس غلط " قسمت اول "