سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



حجامت در رفع بیماری‌های زنان مؤثر است


طنین یاس/ عضو انجمن حجامت ایران گفت: این تصور برخی از بانوان که به دلیل شرایط فیزیولوژیک نباید حجامت کنند، اشتباهی شایع است چرا که از دیدگاه طب سنتی، حجامت باعث تنظیم شدن عادت ماهانه، رفع خونریزی شدید یا لکه بینی زنان می‌شود.
دکتر اکبر کتابی، در رابطه با مقایسه حجامت در آقایان و خانم‌ها اظهار کرد: حجامت در آقایان نسبت به خانم‌ها بیشتر صورت می‌گیرد اما خوشبختانه این بدان معنا نیست که خانم‌ها حجامت نمی‌کنند بلکه حجامت در خانم‌ها هم اتفاق می‌افتد اما نسبت به آقایان از درصد کمتری برخوردار است که شاید علت اصلی آن مسائل فیزیولوژیک در بین خانم‌ها باشد.

رئیس دپارتمان پزشکان ابن نصیر؛ در رابطه با تصور غلط برخی بانوان در رابطه با حجامت کردن و کم شدن خون بدن گفت: این تصور غلطی در بین بانوان است که به دلیل مسائل فیزیولوژیک یا عادت ماهانه؛ نباید حجامت کنند! در حالی که از دیدگاه ما حجامت باعث تنظیم شدن عادت ماهانه می‌شود و اگر خانمی لکه‌بینی یا خون‌ریزی شدید یا از پریود منظمی برخوردار نیست، با حجامت می‌تواند این موارد را برطرف کند.

کتابی؛ حجامت کردن از ماه پنجم به بعد در خانم‌های باردار را بی‌ضرر دانست و افزود: خانم‌های باردار فقط از ماه پنجم به بعد می‌توانند حجامت کنند و این اقدام باعث بالا رفتن سطح ایمنی و هوش جنین می‌شود اما این اقدام فقط برای خانم‌های بارداری که کم خونی ندارند، تجویز می‌شود و اگر خانم بارداری کم خونی یا آنمی دارد، مجاز به حجامت در دوران بارداری نیست.

این دانشجوی دکترای تخصصی طب سنتی ارمنستان؛ حجامت‌ کردن در نزد غیر متخصص و مکان‌های خانگی غیر بهداشتی را اشتباه و پرخطر دانست و خاطرنشان کرد: توصیه ما به افراد این است که در هر مکانی حجامت نکنند و به مراکز معتبر مراجعه نمایند؛ وقتی فردی به ما مراجعه می‌کند اینگونه نیست که فرد را به سرعت حجامت کنیم! بلکه ابتدا شرح حالی از وی دریافت کرده بعد از اینکه به نتیجه رسیدیم که فرد متقاضی شرایط حجامت را دارد؛ حجامت را انجام می‌دهیم.

عضو انجمن حجامت ایران ادامه داد: یک خانم در دوران پریود خود نباید برای حجامت کردن اقدام نماید و اگر در مکان‌هایی که خانگی است و صلاحیت حجامت را ندارند و در دوران پریود اقدام به حجامت کند، دچار بیماری سردرد می‌شود.

وی به اثر حجامت در مشکلات پوستی و لاغری به خصوص در خانم‌ها اشاره کرد و گفت: با حجامت انواع مشکلات پوستی اعم از لک و مک، چین و چروک پوست و همچنین ریزش مو برطرف می‌شود و کوچک کردن شکم و لاغری در خانم‌ها که توجه بیشتری نسبت به آقایان در اینگونه مسائل دارند نیز با حجامت امکان پذیر است.

مدرس دانشکده رفاه در ادامه افزود: توصیه ما به خانم‌هایی که دچار مشکلات رحمی بوه یا مبتلا به انواع کیست‌ها هستند، این است که حجامت خشک را نزد پزشک مربوطه انجام دهند و به آن دسته از خانم‌هایی که از افسردگی رنج می‌برند توصیه می‌کنیم که حجامت را فراموش نکنند.

این محقق طب سنتی تصریح کرد: بهترین زمان برای حجامت کردن در فصل آبان ماه است و توصیه می شود افراد در این فصل با رعایت نکاتی که مطرح شد اقدام به حجامت کنند.


ویدیو مرتبط :
‫تاثیر حجامت بر رفع مشکل باروری مردان و بارداری زنان‬‎