سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



۱۵ سال حبس در انتظار شهروند چینی به بهانه نقض تحریم‌های ایران


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی‌که کشورهای جهان یک به یک در حال لغو تحریم‌ها علیه ایران هستند، دادستان‌های آمریکا یک شهروند چینی را به خاطر آن‌چه که نقض تحریم‌های ایران و تلاش برای ارسال تجهیزاتی که می‌توانسته به این کشور در مسیر ساخت سلاح اتمی و غنی سازی اورانیوم کمک کند، محکوم نمودند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» دادستان‌های آمریکا خواهان حبس 15ساله برای «سیحای چنگ» که در دسامبر سال گذشته متهم به تبانی در قاچاق کالاهای صادراتی ممنوعه آمریکا به ایران و نیز قاچاق مبدل‌های فشار ساخت آمریکا به ایران شده بود، گشتند.

وکیل مدافع این شهروند چینی گفته است که حضور دو سال در زندان (از سال 2014) برای موکلش به عنوان تنبیه کافی بوده است. سیهای چنگ در فوریه 2014 در لندن دستگیر شد.

دادستان‌های این پرونده مدعی شدند چنگ شرکت‌هایی را در چین تاسیس کرده بود  که با دریافت مبدل‌های فشار  از شرکت «ام آی کی اس» در‌آندوور ماساچوست آمریکا  آن‌ها را از بندر شانگهای به ایران ارسال می‌کرد.

دولت آمریکا شرکت آمریکایی را مبرا از جرم اعلام کرده و گفته است که این شرکت اطلاعی از نیت این فرد چینی در ارسال قطعات به ایران نداشته است.

انتهای پیام/م

http://fna.ir/8B06R0


ویدیو مرتبط :
جریمه 400هزار دلاری شرکت چینی برای نقض تحریم‌های واشنگتن علیه ایران