سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آمریکا و رژیم صهیونیستی از گسترش تشیع درنیجریه ناخرسندند


به گزارش ایرنا، محمد الشعیب مسوول طلاب نیجریه ای در ایران طی سخنانی گفت : دولت نیجریه با همراهی آمریکا و رژیم صهیونیستی از نفوذ و گسترش تشیع در نیجریه ناخرسند هستند.
وی به حمله نظامیان نیجریه ای به شیعیان این کشور اشاره کرد و گفت : سرنوشت شیخ زکزاکی هنوز مشخص نیست.
مسوول طلاب نیجریه ای توضیح داد: آمار شیعیان کشته شده در این حملات بالا است و دولت نیجریه در این جنایت دست دارد.
این درحالی است که خبرگزاری فرانسه نیز اعلام پیشتر کرد که هنوز از سرنوشت رهبر شیعیان نیجریه هیچ اطلاعی در دست نیست.
براساس این گزارش، شیعیان نیجریه که سهم قابل توجهی از جمعیت شیعیان قاره آفریقا را تشکیل می دهند، طی 2 روز گذشته هدف حمله ارتش به یک حسینیه شیعیان و خانه شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جامعه شیعیان این کشور در شهر زاریا در ایالت کادونا قرار گرفته اند.
خبرها حاکی از آن است که اعضای جنبش اسلامی درحسینیه بقیه الله شهر زاریا مشغول بالابردن پرچم به مناسبت حلول ماه ربیع بودند که نیروهای ارتش به آنجا حمله کردند.
این کشتارها روز شنبه در شهرک زاریا هنگامی رخ داده است که به ادعای منابع نظامی نیجریه، این گروه قصد ترور فرمانده کل ارتش را با سنگباران کاروان حامل وی داشته است.
براساس این گزارش شمار شیعیان قربانی درحملات ارتش نیجریه به حدود 500 تن رسیده است.
همسر و دو پسر ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش شیعیان نیجریه نیز جزو قربانیان این حملات هستند.
علاوه بر ارتش، گروه های تروریستی از جمله بوکوحرام نیز شیعیان نیجریه را هدف قرار داده اند.
یک مهاجم انتحاری نیز درماه گذشته با حمله به تجمع شیعیان عزادارامام حسین (ع)، 15 نفر را کشت. در ماه آوریل ( فروردین / اردیبهشت) نیز، 3 نفر ازجامعه شیعی نیجریه درحمله ای انتحاری کشته شدند.
نیجریه یکی از مناطق مهم تمرکز جمعیت مسلمانان شیعه در قاره آفریقا است. هر چند آمار دقیق و جدیدی از جمعیت مسلمانان نیجریه در دست نیست، اما بر آوردها حاکی از آن است که 85میلیون نفر ازجمعیت 170میلیونی نیجریه مسلمان هستند و گفته می شود که شیعیان حدود 5 درصد آن را تشکیل می دهند.
بیشتر شیعیان نیجریه درشمال غربی این کشور و در ایالت های کادونا، کانو و سوکوتو ساکن هستند.
شبک**9329** 1064

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
گسترش شهرک سازی های رژیم صهیونیستی