سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



برابری اعزام زائران اربعین با اعزام حجاج عمره در دو سال/مراسم اربعین مصداق بارز تحقق شعار دولت و ملت، همدلی و همزبانی بود


بابک دین پرست سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: اگر به اعزام زائران جهت شرکت در مراسم اربعین از زوایه حجم خروج و ورود افراد و مدت زمان آن نگاه کنیم به اهمیت این اقدام و تلاش های صورت گرفته در این زمینه پی می بریم.
وی یادآور شد: هر سال در طول هفت ماه حدود750 تا ٨٠٠ هزار نفر عازم سفر حج عمره می شدند اما در مراسم اربعین حسینی امسال شاهد بودیم که بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر در 10 روز عازم عتبات عالیات شدند و اکنون در حال بازگشت هستند.
این مقام وزارت کشور ادامه داد: تنها در روز جمعه بیش از 284 هزار نفر از زائران عتبات عالیات از مرز زمینی وارد کشور شدند که این تعداد فاصله زیادی با آمار اعزام روزانه ٣ هزار نفری حجاج به عربستان و آن هم از طریق هوایی داشته و معنادار است.
دین پرست گفت: برای شرکت مردم در مراسم اربعین حسینی شاهد آن بودیم که از پنج روز قبل از اربعین بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر عازم عتبات عالیات شدند و در پنج روز پس از آن نیز به کشور بازگشتند.
وی تصریح کرد: آمار حکایت از آن دارد که تعداد زائران عتبات عالیات برای شرکت در مراسم اربعین حسینی که ورود و خروج آنان در 10 روز انجام شد با تعداد اعزام حجاج در طول دو سال حج عمره برابری می کند.
قائم مقام وزیر کشور در امور بین الملل با بیان اینکه حجم اعزام زائران مراسم اربعین آنقدر بالا بود که مدیریت مراسم بدون همکاری مردم و هماهنگی کم نظیر همه دستگاهها امکان پذیر نبود، گفت: در مراسم اربعین امسال شعار دولت و ملت، همدلی و همزبانی که توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شد، تحقق یافت.
قائم مقام وزیر کشور در امور بین الملل تاکید کرد: مراسم اربعین حسینی می تواند به عنوان الگو و نمونه ای برای سایر مراسم ها و اجتماعات میلیونی در سراسر جهان باشد که بدون هیچ مشکلی برگزار شد.
دین پرست یادآور شد: در سفر حج عمره و تمتع تمام افراد به صورت هوایی می روند و می آیند و هیچ مشکلی از باب ترافیک، پیاده روی، تامین مواد غذایی، مشکلات ناشی از تغییرات آب و هوائی، بهداشت، درمان و امنیت وجود ندارند و تنها مشکل احتمالی لغو پرواز و یا تاخیر مربوطه است.
به گفته وی، ستاد مرکزی اربعین حسینی از زمان واگذاری و ابلاغ این ماموریت به وزارت کشور و تا زمان اعزام زائران یعنی در 22 روز ، توانست تمهیدات لازم را برای سفر زائران به عراق بیندیشد.
سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی ادامه داد: با تلاش شبانه روزی مسئولان ستاد مرکزی و اعضای کمیته های یازده گانه ستاد اربعین و البته با نظارت مستقیم و مدیریت وزیر کشور، توانستیم نسبت به اعزام زائران و بازگشت آنان از سه مرز زمینی مهران، شلمچه و چذابه و چند مرز هوایی معدود اقدام کنیم.
دین پرست ادامه داد: با توجه به ماهیت سفر اربعین که پیاده روی یکی از ارکان اصلی آن است ، با محوریت هم میهنان عزیزمان و در مشارکت قابل تقدیر با دستگاههای متولی، به حمدالله زیرساخت های لازم برای انتقال و جابجایی زائران، تامین مواد غذایی، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ، تغذیه و اسکان در این زمان محدود فراهم شد.
سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی خاطرنشان کرد: تنها هزار و 270 دستگاه اتوبوس، تریلر و کامیون برای مراسم اربعین وارد عراق شدند.
دین پرست افزود: همچنین بیش از چهار هزار دستگاه اتوبوس با ٣٠ هزار مورد سرویس ، کار جا به جایی زائران از نقاط مختلف کشور به مرزهای زمینی و برگشت آنان را انجام دادند و هزار و 320 نفر نیز در قالب تیم های پزشکی عازم کشور عراق شدند که از حیث تعداد کادر پزشکی ،نسبت به سال قبل رشد سه برابری داشته است.
وی در ادامه بیان کرد: تا شب گذشته بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر از زائران مراسم اربعین به کشور بازگشتند واکنون هیچ مشکلی در زمینه تردد آنان وجود ندارد.
قائم مقام وزیر کشور در امور بین الملل همچنین از مردم کشور و به ویژه زائران شرکت کننده در مراسم اربعین امسال دعوت کرد از طریق سامانه 30007773 نقطه نظرات و پیشنهادات خود را درباره چگونگی خدمات رسانی بهینه به زائران و بهبود وضعیت سفر به عتبات عالیات برای برنامه ریزی مراسم اربعین حسینی در سال های آینده ارسال کنند.
سیام*9254**1429

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
پیام نوروزی رهبر انقلاب (دولت و ملت ، همدلی و همزبانی)