سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



توصیف رسانه کره‌ای از سفر «پارک» به ایران


توصیف رسانه کره‌ای از سفر «پارک» به ایرانایرنا/ با گذشت حدود 24 ساعت از ورود «پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران، رسانه های منطقه بویژه کره با بازتاب دادن این سفر در سطحی گسترده، اعزام هیات عالی سیاسی و اقتصادی این کشور به تهران را بی نظیر توصیف کرده‌اند.

رسانه های کره ای، اعم از روزنامه ها، سایت های خبری و رادیو و تلویزیون این کشور طی دیروز (یکشنبه) و امروز (دوشنبه) در گزارش های مختلف خبری خود توجه ویژه ای به این سفر داشتند و گزارش های مختلفی از آن را منتشر کرده اند.

«کوریا هرالد»، یکی از روزنامه هایی است که امروز در گزارشی مشروح به این سفر پرداخت و اعلام کرد که «پارک گئون هی» در ایران 50 ساعت کاری پرمشغله اما پربار خواهد داشت.
این رسانه خاطرنشان کرد که این سفر از آن جهت اهمیت دارد که بی نظیر و بی سابقه است چرا که رئیس جمهور با بزرگترین هیات تجاری و با بیش از 236 بازرگان و رئیسان شرکت های بزرگ به تهران رفته است.

روزنامه با اشاره به آغاز سفر از روز یکشنبه (دیروز) نوشت: «پارک» در ایران برنامه های فراوانی دارد که شامل دیدار سران، حضور در همایش های تجاری و رویدادهای فرهنگی و همچنین مراسم امضای چندین توافقنامه و تفاهمنامه است.

روابط دوجانبه، تقویت همکاری های اقتصادی، گسترش تبادلات تجاری، همکاری بیشتر در عرصه انرژی و موضوع هسته ای شبه جزیره کره از اهم مسائلی است که بر اساس این گزارش «پارک» در دیدارهایش در ایران آنها را پیگیری کرده و سه روز پرمشغله را برایش رقم خواهد زد.

رئیس جمهور کره جنوبی نیز قبل از عزیمت به تهران گفته بود که در جریان این سفر تبادلات سیاسی با ایران افزایش می یابد و برنامه کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور که وزیران تجارت و بازرگانی دو طرف برگزاری آن را بر عهده دارند، پیگیری می شود.

«هرالد» می نویسد که رئیس جمهور کره قرار است روز سه شنبه نیز در یک همایش تجاری که در واقع آغاز تشکیل یک شبکه تجاری میان دو کشور به حساب می آید هم شرکت کند.
حضور در برنامه های فرهنگی دو کشور، جشنواره پخت غذا و دیدار با کره ای های مقیم در ایران از دیگر برنامه های وی در تهران است که از دیدگاه این رسانه، بسیار فشرده و پرمشغله می باشد.

«چی تائه وون» رئیس گروه انرژی اس کی، «کوان اوهجون» رئیس شرکت پاسکو، «چون یانگ هو» رییس گروه هانگ جین و «کو چائول» رئیس گروه ال اس کره جنوبی از مهمترین مهره های تجاری هستند که به نوشته روزنامه هرالد، «پارک» را در سفر به ایران همراهی کرده اند.

راه آهن، بنادر، راهسازی، پزشکی، علوم و فنون، انرژی و منابع آب از جمله مهمترین عرصه های مورد بحث همکاری دو کشور در این سفر گزارش شده است.
«هرالد» همچنین در بخش دیگری از گزارش خود به سخنان رئیس جمهوری این کشور درباره مسئله هسته ای کره شمالی اشاره کرده است که گفت: «موضوع هسته ای این کشور با ایران کاملا متفاوت است. برنامه تسلیحاتی هسته ای کره شمالی با آزمایش های اتمی همراه شده است و این کشور خود را از برنامه های بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی و کنوانسیون منع این تسلیحات خارج کرده است.»

خانم «پارک» که نخستین رئیس جمهوری کره جنوبی است از ایران دیدار می کند، دیروز یکشنبه در راس یک هیات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی به دعوت دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران وارد تهران شد.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
توصیف مهران مدیری از مهاجرت و سفر