سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اریانا نیوز: پاکستان در حال کشیدن سیم خاردار جلوتر از خط مرزی دیورند با افغانستان است


به گزارش ایرنا، این شبکه تلویزیونی روز یکشنبه افزود که پاکستان تلاش می کند تا مرز مشترک خود با افغانستان را از خط دیورند به کوه های هندوکش تغییر دهد و آن مناطق را خط دیورند به حساب آورد.
این اقدام در شرایطی صورت می گیرد که افغانستان خط دیورند را نیز به رسمیت نمی شناسد و می گوید این خط مرزی بر اساس قراردادی که پیش از تشکیل کشور پاکستان، با هند به صورت موقت و 100 ساله منعقد شده است.
خط مرزی دیورند در سال 1893 میلادی با توافق میان افغانستان و هند در زمان مستعمره بودن انگلیس به امضاء رسید و زمانی که پاکستان به عنوان یک کشور مستقل از بدنه هندوستان در سال 1947جدا شد، این مرز را دائمی دانست و اعلام کرد که از آن عقب نشینی نخواهد کرد.
افغانستان معتقد است که پاکستان باید تا مرزهای این کشور با هند پیش از جدائی پاکستان عقب نشینی کند.
این خط مرزی یکی از مهمترین عوامل بروز اختلاف های ریشه ای میان افغانستان و پاکستان است و اسلام آباد تاکنون چند بار از کابل خواسته بود که این خط را به رسمیت بشناسد، اما این درخواست رد شده است.
«حامد کرزی» رئیس جمهوری پیشین افغانستان گفته است که هیچ کس در افغانستان اجازه ندارد خط دیورند را به رسمیت بشناسد و گروه طالبان نیز در دوران حاکمیت بر افغانستان به درخواست پاکستان برای رسمیت بخشیدن به خط دیورند جواب رد داده بود.
اساق*1610*1590

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
حمل ماشین با شتر در کوههای مرزی افغانستان و پاکستان