سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کوچک‌زاده: در این شرایط که مردم دچار مشکل هستند، آیا باید چند میلیارد دلار برای خرید هواپیما بدهیم


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه پارلمان، در اخطاری با استناد به اصل 125 قانون اساسی و تذکری با استناد به بند 11 ماده 24 آیین نامه داخلی مجلس گفت: براساس این قوانین، امضای عهدنامه‌ها و مقاوله‌نامه و موافقت‌نامه‌ها و قراردادهای دولت ایران با سایر دولت‌ها و همچنین امضای پیمان‌های مربوط به اتحادیه‌های بین‌المللی پس از تصویب مجلس شورای اسلامی با رئیس جمهور یا نماینده قانونی وی است.

وی افزود: با وجود این قوانین متاسفانه از زمان مسئله برجام تاکنون اجازه نداده‌اند که مجلس حتی از پیوست‌های آن مطلع شود و هر کاری که خواسته‌اند را انجام داده‌اند.

« از طرف دیگر در رابطه با مسئله IPC می‌گویند که این موضوع محرمانه است و جوانانی که جلوی وزارت نفت نسبت به عمل نکردن به قانون اعتراض می‌کنند، را کتک می‌زنند.»

کوچک‌زاده خطاب به نائب رئیس مجلس اظهار داشت: آقای باهنر! آیا اولویت اول مردم ما خرید 100 فروند هواپیما از فرانسه است؟ در این شرایط که مردم دچار مشکل هستند، آیا ما باید چند میلیارد دلار پول برای خرید هواپیما بدهیم؟ و آن هم هواپیماهای درجه یک!

وی اضافه کرد: آقای باهنر! کجا مجلس باید با وجود صراحت قانونی مبنی بر ورود مجلس به قراردادها و تصویب آنها وارد این مسائل و قضایا شود؟ من می‌گویم نکند در برجام یک بند محرمانه و مخفی آمده که هر چه پول‌ها بلوکه شده ما در کشور مربوطه آزاد می‌شود، همان کشور باید بگوید که ما چه بخریم و پول‌های خود را چگونه هزینه کنیم.

کوچک‌زاده همچنین خاطرنشان کرد: کسانی که فریادشان هم‌اکنون برای رد صلاحیت و عدم احراز صلاحیت یک یا دو هم‌حزبی‌هایشان گوش فلک را کر کرده، نمی‌بینند که دولت در حال دفن دموکراسی در کشور است. آقای باهنر؛‌ مجلس واقعا چکاره است و چه کسی باید فریاد بزند؟

به گزارش فارس، محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس با رد اخطار و تذکر نماینده تهران، گفت: این موضوع بارها و بارها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، البته در شرایط کنونی وضعیت ارزی کشور خوب نیست، اما ما در برخی سال‌ها 200 میلیارد دلار خرید و فروش اجناس و کالا داریم، از طرف دیگر این مسئله مدت‌ها و بارها در شورای نگهبان بحث شده که آیا تمام این قراردادها باید به تصویب مجلس برسد که چنین موضوعی مطرح نیست.

وی افزود: من در شرایط کنونی نمی‌خواهم وارد بحث قرارداد خرید هواپیما بشوم، اما شما می‌دانید که در ناوگان هوایی کشور تعداد زیادی از هواپیماهای ما زمین‌گیر بوده و باید این ناوگان نوسازی شود، از طرف دیگر این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد که دولت ما خود اقدام به خرید هواپیما که نمی‌کند و دولت ما هواپیمادار نیست و نباید هم باشد. از این‌رو دولت توسط سازمان هواپیمایی کشوری این ناوگان را مدیریت می‌کند و ایرلاین‌ها و شرکت‌های هواپیمایی هستند که اقدام به خرید هواپیماهای جدید می‌کنند.

نایب‌رئیس دوم مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: زمانی که دولت به کشور مربوطه رفته به همراه خود صدها شرکت و نیروهای بخش خصوصی را نیز با خود برده است و آنها اقدام به خرید هواپیما کرده‌اند. از طرف دیگر شورای نگهبان در تفسیر خود اعلام کرده که قراردادهایی که بین دولت‌ها با عنوان معاهدات و تفاهم‌نامه‌ها منعقد می‌شود، باید به تایید و تصویب برسد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/IG43WK


ویدیو مرتبط :
‫چگونه مشاوره خرید به مشتری بدهیم‬‎