سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ناتو تا سال 2020 میلادی سالانه 4 میلیارد دلار به افغانستان کمک میکند


به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی 'طلوع نیوز' روز سه شنبه گفت که «ینس استولتنبرگ» در نشست وزیران خارجه ناتو در بروکسل افزود: هرچند تعهد ناتو برای کمک های مالی به نیروهای امنیتی افغانستان، تا پایان سال 2017 بود؛ اما اکنون این پیمان درنظر دارد تا سال 2020 میلادی کمک هایش را در سطح کنونی به این کشور ادامه دهد.
وزیران خارجه 20 کشور عضو ناتو و ده ها کشور همکار این پیمان در کنار بحران های امنیتی در بخش های دیگر جهان درباره اوضاع افغانستان در این نشست گفت وگو کردند.
استولتنبرگ گفت: 'ما چگونگی ادامه مأموریت آموزش و کمک به نیروهای امنیتی افغانستان را در سال 2016 به بحث خواهیم گذاشت تا مطمئن شویم که می توانیم نیروهای امنیتی افغانستان را از سال 2018 تا 2020 میلادی پشتیبانی مالی کنیم.
وی افزود: ما در نشست شیکاگو تنها تا پایان سال 2017 پشتیبانی مالی از افغانستان را وعده داده بودیم، اما اکنون می خواهیم که این کمک ها را برای چند سال دیگر نیز ادامه بدهیم.'
وی افزود که ناتو می خواهد تا پایان سال 2016 میلادی 12هزار نیروی خود را در سطح فعلی در افغانستان، نگه دارد.
دبیرکل ناتو گفت که چندین هم پیمان این سازمان، برای ادامه پشتیبانی نظامی از افغانستان، پس از سال 2016 اعلام آمادگی کرده اند و ما از آنان استقبال می کنیم.
وی در شرایطی این اظهارات را ابراز می کند که اسپانیا به عنوان یکی از اعضای ناتو ماه گذشته اعلام کرد که حاضر نیست نیروهای خود را در افغانستان نگه دارد و نظامیان خود را از این کشور خارج کرد.
استولتنبرگ گفت که نیمی از نیروهای ناتو آمریکایی و نیمی دیگر از سایر کشورهای عضو ناتو خواهد بود.
گفته می شود تصمیم نهایی درباره چگونگی ادامه پشتیبانی نظامی و مالی ناتو از افغانستان در نشست رهبران این پیمان در جولای سال 2016 در لهستان نهایی خواهد شد.
آساق*1610**1392

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تلویزیون 3 بعدی در سال 2020 -3D TV in 2020