سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پارس مدعی شد: روش جدید سرویس اطلاعاتی دولت آذربایجان برای جمع آوری اطلاعات ایرانیان


پارس مدعی شد: روش جدید سرویس اطلاعاتی دولت آذربایجان برای جمع آوری اطلاعات ایرانیانپارس/ سرویس اطلاعاتى جمهورى آذربایجان با ایجاد یک گلوگاه اطلاعاتى به بهانه اخذ ویزا توانسته است بانکهاى اطلاعاتى مفیدى از ایرانیان متردد به آن کشور جمع‏ آورى کند.

پارس در گزارشی مدعی شد: به‏ تازگى سیستم جدیدى توسط دولت باکو در کنسولگرى تبریز در حال راه ‏اندازى است که به موجب آن تمامى ایرانیان متقاضى ویزاى آذربایجان باید شش صفحه پرسشنامه را در کنسولگرى تکمیل کنند.
تاکنون فقط یک برگ مشخصات شناسنامه‏اى تکمیل مى‏شد.
جمهوری اسلامی ایران از سال‏ها پیش تسهیلات ویژه‏اى ازجمله لغو روادید یک‏جانبه براى اتباع آذرى متردد به ایران فراهم کرده ولى دولت باکو همواره براى ایجاد محدودیت بیشتر به صدور ویزا و اقامت ایرانیان در آذربایجان اقدام کرده و سختگیرى زیادى را در مرزهاى ورودى آذربایجان نسبت به ایرانیان انجام می دهد تا جایى که چندى پیش دولت باکو سیستم انگشت‏نگارى از ایرانیان را در نمایندگى آذربایجان در تهران و تبریز براى متقاضیان ویزا آماده کرد اما تاکنون به مرحله اجرا در نیامده است.
مسؤول صدور ویزا در کنسولگرى اظهار داشته است که در صورت راه‏اندازى سیستم جدید، روزانه فقط به 15 الى 20 نفر فرصت صدور ویزا فراهم خواهد شد در حالى‏که در کنسولگرى در روزهاى عادى براى 50 الى 80 نفر و در روزهاى خاص مانند ایام عید ژانویه، عید نوروز، روزهاى تعطیلى پشت سر هم در ایران و فصل تابستان تعداد بیشترى ویزا براى مسافرین ایرانى صادر مى‏شود.
سرویس اطلاعاتى جمهورى آذربایجان با ایجاد یک گلوگاه اطلاعاتى به بهانه اخذ ویزا توانسته است بانکهاى اطلاعاتى مفیدى از ایرانیان متردد به آن کشور جمع‏آورى کند.
اسناد افشا شده ویکی ‌لیکس نشان می‌دهد که اسرائیل حداقل هشت سال است که از خاک آذربایجان علیه ایران تجسس می‌کرده است.
حضور بنیادها و نهادهای صهیونیستی در جمهوری آذربایجان بواسطه پارامترهای متعددی از جمله: اهمیت ژئوپلتیکی منطقه قفقاز، جمعیت مسلمان این جمهوری ، همجواری آن با دریای خزر و وجود منابع نفت و گاز دارای اهمیت می باشد. یکی از نمودها و ابعاد جدی حضور بنیادها و تشکلهای غیر دولتی و مستقل در جمهوری آذربایجان کمک مالی رسمی و غیر رسمی آنها جهت ایجاد و شکل گیری خبرگزاریها، نشریات، روزنامه ها و بطور کلی مطبوعات وابسته به آنها بود تا از این تریبونها اقدام به انتشار اخبار و مطالب مورد نظر گردانندگان اصلی و پشت پرده این بنیادها در عرصه افکار عمومی مردم این جمهوری و سایر ساکنین منطقه نمایند.
از جمله این بنیادها و نهادهای فعال صهیونیستی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
بنیاد جورج سوروس
بنیاد کمک ملی به دمکراسی
انستیتو صلح و دمکراسی آمریکا
موسسه رسانه های قفقاز
رژیم اسرائیل برخی پروژه های اقتصادی در جمهوری آذربایجان رادر دست دارد که از این طریق به سودهای کلان اقتصادی و سیاسی نائل می گردد. به عنوان نمونه شرکت اسرائیلی سونول که در حال حاضر فعالیت بسیاری نیز در صنایع نفت عراق برای تامین سوخت ارتش آمریکا دارد از پرنفوذترین شرکتهای استخراج نفت در آذربایجان است.
انجام پروژه های اقتصادی محور روابط اسرائیل با آذربایجان می باشد. گفته می شودرژیم صهیونیستی پروژه بزرگ آبیاری قطره ای تحت عنوان «آیزنبرگ» را نیز در آذربایجان اجرا نموده یا درحال اجراست.

منبع: پارس


ویدیو مرتبط :
جمع آوری اطلاعات و پیش بینی آب و هوا