علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



راه اندازی بانك نمونه های زیستی ساركوما


به گزارش گروه علمی ایرنا از پژوهشكده سرطان سینه جهاد دانشگاهی، درحال حاضر بانك ساركوما در این پژوهشكده آماده دریافت نمونه از بیماران مبتلا به ساركوما است.این بانك شامل نمونه های بافت تازه، بلوك بافت پارافینه و خون است. در این بانك نمونه های بیولوژیك بیماران همراه با اطلاعات بالینی و follow up نیز ذخیره می شود.
ساركوم ها، سرطان های بدخیمی هستند كه از سلول های مزانشیمی منشاء گرفته و قادرند اندام های فوقانی و تحتانی و برخی ارگان های دیگر بدن را درگیر كنند.
تومورهای بدخیم استخوان، غضروف، چربی و عروق در زمره ساركوم ها به شمار می آیند. این تومورها بر اساس بافت درگیر اسامی مختلف دارند؛ استئوساركوما، تومورهای مربوط به استخوان، كنروساركوما تومورهای مربوط به غضروف، لیپوساركوما تومورهای مربوط به بافت چربی و لیومیوساركوما تومورهای مربوط به عضلات صاف هستند.
تومور سرطانی ساركوم، استخوان و بافت های نرم مانند عضلات و مفاصل را درگیر می كند و سرطان ساركوم بافت نرم، در مراحل اولیه علامتی ندارد.
تشخیص و درمان همه سرطان ها نیاز به كار تیمی دارد كه در رابطه با این نوع سرطان به دلیل ناشناخته بودن علل و عوامل ابتلا به آن، این نیاز بیشتر احساس می شود
درحال حاضر این پژوهشكده مجهز به بانك نمونه های بیولوژیك سرطان سینه بوده و نمونه های مختلفی از جمله خون، بافت و همچنین پرونده و اطلاعات این بیماران را جهت امور تحقیقاتی و درمانی ذخیره می كند.
پژوهشكده سرطان سینه جهاد دانشگاهی اعلام كرده است، افرادی كه علاقمند به همكاری در پروژه های تحقیقاتی هستند، در صورت داشتن جراحی ساركوما، با شماره 88796003 تماس حاصل كنند تا بانك مذكور جهت دریافت نمونه هماهنگ كند.
علمی **1354**1440

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آموزش نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته (نمونه)‬‎