سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حمایت دیوید کامرون از فروش تسلیحات و جنگنده به عربستان سعودی


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روز سه‌شنبه (دیروز) «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلستان ضمن اغراق درباره گسترش داد و ستد تسلیحات این کشور به عربستان سعودی آن را تحسین کرد و گفت تولید جنگنده‌های تایفون توسط شرکت تسلیحاتی بی‌ای‌ای برای عربستان سعودی مساله‌ای عالی است.

به نوشته اسپوتنیک، نخست وزیر انگلستان در ادامه گفت طی ماه‌های آتی دولت وی برای فروش جنگنده‌های این کشور به همه جهان، متمرکز خواهند بود. وی تصریح کرد «ما کارهای بیشتری داریم تا برای عربستان انجام دهیم.»

بعد از این اظهارات نخست وزیر انگلستان، عفو بین‌الملل فورا سخنان وی را محکوم کرد و گفت «انگلیس با ادامه تامین تسلیحات برای رژیم مساله‌برانگیزی چون عربستان سعودی، سابقه خطرناکی در جهان باقی می‌گذارد.»

«الیور اسپراگو» مسئول برنامه کنترل تسلیحات انگلیس در عفو بین‌الملل ضمن اشاره به اظهارات کامرون مبنی بر عالی بودن ارسال تسلیحات گفت «آنچه دیوید کامرون درباره فروش جنگنده عالی نامیده، شامل میزان وسیعی از تسلیحات برای ارتش سعودی است در حالی که عربستان سعودی سابقه وحشتناکی در عربستان دارد.

اسپراگو ادامه داد، انگیزه اقتصادی برای آمریکا و انگلیس، این دو کشور را به ادامه فروش تسلیحات می‌کشاند. روز سه‌شنبه کامرون گفت مسلما درست است که پشت شرکت‌هایی مانند بی‌ای‌ای بود تا ضمن اطمینان از فروش تسلیحات به اقصی نقاط جهان از مشاغل، مهارت‌ها و سرمایه‌ها حمایت کنیم.

عفو بین‌الملل فروش تسلیحات انگلیسی به عربستان سعودی را نه تنها نفرت‌انگیز بلکه در تضاد با قواعد بین‌المللی می‌داند. عضو عفو بین‌الملل در انگلیس گفت «هزاران غیرنظامی یمنی در حملات ائتلاف سعودی کشته و زخمی شدند و مدارکی قوی وجود دارد که فروش بیشتر تسلیحات به عربستان غیر قانونی است.»

انتهای پیام/م

 

http://fna.ir/C70T3H


ویدیو مرتبط :
تسلیحات عربستان سعودی در شبوه به دست حوثی ها افتاد