سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فروش مکمل‌های ورزشی در فروشگاه‌های ورزشی ممنوع است/ فرآورده‌های دارای مجوز، پنهانی به فروش نمی‌رسند


به گزارش فارس، امیرحسین جمشیدی ضمن اعلام این خبر گفت: سازمان غذا و دارو در ارتباط با فضاهایی که مبادرت به عرضه فراورده‌های سلامت می‌کنند بازرسی‌های مستمر داشته و معاونت‌های غذا و دارو در سراسر کشور نیز بازرسی‌های برنامه‌ریزی‌شده‌ای دارند.

وی افزود: این بازرسی‌ها شامل عطاری‌ها نیز می‌شود و عطاری‌هایی که از صنف مربوطه مجوز داشته باشند مورد بازرسی قرار می‌گیرند. ولی متأسفانه بسیاری از عطاری‌ها مجوز از صنف مربوطه ندارند.

جمشیدی اظهار داشت: عرضه مکمل‌های ورزشی در فروشگاه‌های تحت عنوان فروشگاه‌های سلامت ممنوع است و تخلف محسوب می‌شود و مکمل‌های ورزشی فقط از طریق داروخانه‌ها باید به فروش برسد.

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: به‌صورت هفتگی موارد زیادی راداریم که به خاطر تخلفاتشان پرونده‌ آن‌ها را به تعزیرات و دادسرا ارسال می‌کنیم تا رسیدگی قانونی انجام شود و قاطعانه با آن‌ها برخورد می‌شود.

جمشیدی در ارتباط با فراورده‌های طبیعی و فرآورده‌هایی که از طریق عطاری‌ها چه به‌صورت قانونی و یا غیرقانونی عرضه می‌شوند، گفت: معمولاً به چند دسته از فرآورده‌ها برخورد می‌کنیم؛ فرآورده‌هایی که دست‌ساز و بی‌نام‌ونشان هستند که متأسفانه ما هم نمی‌دانیم از چه چیزی ساخته‌شده‌اند و فروشنده هم به‌هیچ‌وجه اطلاعاتی ازاین‌گونه فرآورده‌ها ندارد.

وی افزود: دسته دوم فرآورده‌هایی هستند که مجوز وزارت بهداشت را دارند اما محل عرضه این فرآورده‌ها عطاری نیست و باید از طریق داروخانه‌ها عرضه شوند. دسته‌ای از فرآورده‌ها نیز وجود دارند که به‌صورت زیر پله‌ای و یا از کشورهای دیگر به‌صورت غیرقانونی واردشده‌اند که به‌هیچ‌عنوان این محصولات مورد تائید نیست.

جمشیدی تأکید کرد: مردم در استفاده و تهیه فرآورده‌های طبیعی و سنتی و مکمل باید توجه ویژه‌ای داشته باشند و باید بدانند اگر فرآورده‌ای مجوز داشته باشد، مطمئناً از سازمان غذا و دارو مجوز دارد و به‌صورت پنهانی به فروش نمی‌رسد.

 

انتهای پیام/

http://fna.ir/WPFKPB


ویدیو مرتبط :
خرید و فروش باشگاه ورزشی