سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رهبری در نامه دوم تناقض و رفتار دوگانه غربی‌ها در برابر ترویسم را متذکر شدند/راهپیمایی اربعین اقتدار تشیع را به دنیا نشان داد


به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به خطبه 28 نهج البلاغه بیان کرد: امام علی(ع) می‌فرمایند آگاه باشید که امروز زمان کسب آمادگی است و در روز قیامت به برندگان بهشت و به عقب ماندگان جهنم اعطا می‌شود و امسال در میدان مسابقه نمی‌تواند مشغول تمرین و آمادگی باشد بلکه باید در دنیا خود را برای حضور در میدان قیامت کرده باشد.

وی با بیان اینکه همه موجودات عالم در حال تسبیح گویی خداوند متعال هستند تصریح کرد: هر موجودی در خود نشانی از خالق هستی دارد و این پیوستگی که در عالم حاکم است همه گواهی می‌دهند که این هستی یک خالق، مدیر و مدبر دارد.

امام جمعه قم با بیان اینکه تسبیح خداوند متعال از سوی موجودات هیچ چیزی بر خداوند نمی‌افزاید بیان کرد: تسبیح برای دستیابی به مراتب عبادت و پرستش یعنی توحید است و تسبیح غیر از خدا جایز نیست.

وی با اشاره به حضور میلیونی مردم در مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی بیان کرد: امسال راهپیمایی زائران با حضور میلیونی مردم برگزار شد و این راهپیمایی عظیم پیام‌هایی را به دنبال داشت.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه یکی از پیام‌های این راهپیمایی عظیم و ولایی وحدت بر محور دین و ولایت است گفت: این حرکت اقتدار تشیع در برگزاری این مراسم بی‌نظیر در کمال آرامش و امنیت را به نمایش گذاشت.

وی بیان کرد: مراسم اربعین امام حسین(ع) نقطه عطف و سرمایه عظیم برای جهان اسلام است و باید از آن بهترین بهره‌برداری را برای تحقق آرمان‌های اسلام برد و ان‌شاالله این حرکت زمینه‌ای برای ظهور امام عصر(عج) باشد.

امام جمعه قم با اشاره به 13 آذر به عنوان روز بیمه بیان کرد: بیمه پدیده خوبی برای کشور است و جلوی خسارت‌های دفعی و ناگهانی را می‌گیرد و امیدواریم که مسئولان و مردم در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به فرا رسیدن 16 آذر به عنوان روز دانشجو بیان کرد: در سال 1332 در چنین روزی دانشجویان دانشگاه تهران به ورود معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران اعتراض کردند ولی گارد مسلح شاه به دانشجویان حمله کرده و سه تن از ایشان را به شهادت رساند؛ ضمن گرامیداشت این روز و شهیدان دانشجو از خداوند می‌خواهیم دانشجویان را در سنگر علم و دانش در مسیر اقتدار هرچه بیشتر کشور موفق کند و خداوند دست وسوسه‌گرانی که می‌خواهند دانشجویان را از رسیدن به هدف اصلی باز دارند از دانشجو و دانشگاه کوتاه کند.

آیت‌الله سعیدی ادامه داد: در روزهای گذشته نامه دوم رهبری خطاب به جوانان اروپایی در کمتر از یک سال صادر شد؛ در نامه اول ایشان تاکید بر شناخت اسلام ناب از منابع اصیل داشتند و در نامه دوم معظم‌له بر شناخت و مکتب و نظامی تاکید کردند که در درون خود نسبت به پرورش تروریست‌ها اقدام می‌کند.

وی بیان کرد: ایشان جوانان غربی را به تناقض آشکار به رفتاردوگانه دولت‌های غربی در برابر استکبار آگاه کردند؛ چرا وقتی این صحنه‌های تروریستی در فرانسه و دیگر کشورهای غربی روی دهد باید با آن مقابله شود و اگر شدیدتر از این حوادث از سوی اسرائیل علیه ملت فلسطین روی دهد آمریکایی‌ها در یک تبعیض آشکار نه تنها متاثر نمی‌شوند بلکه حق را به جانب تروریست‌های دولتی صهیونیست می‌دهند و نام آن را دفاع از خود می‌گذارند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) بیان کرد: مگر بین انسان‌های بی‌گناهی که در فرانسه کشته شده‌اند با انسان‌هایی که در فلسطین، سوریه، یمن و لبنان توسط منافقین عرب و تروریست‌های مزدور به خاک و خون کشیده می‌شوند تفاوتی وجود دارد؛ چرا آمریکایی‌ها در برابر حوادث کشورهای اسلامی عکس‌العملی ندارند.

آیت‌الله سعیدی تصریح کرد: ایشان در نامه دوم به جوانان غربی می‌گویند که بنیادهای یک تعامل صحیح و شرافتمندانه را با دنیای اسلام برقرار کنند.

امام جمعه قم با اشاره به 18 آذر روز وقف بیان کرد: فلسفه اصلی وقف رفع نیاز از جامعه اسلامی است و باید در هر زمان به رفع نیازها توجه شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) بیان کرد: باید واقفان و خیران با نظرخواهی از علما و مسئولان بهترین راه‌ها را برای وقف انتخاب کرده و خیران و افراد متمکن در زمانی که زنده هستند به فکر آبادانی آخرت خود باشند.

وی با اشاره فرا رسیدن سالروز رحلت جانگداز حضرت رسول اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی و سالروز شهادت امام هشتم گفت: در تاریخ اسلام بعثت و هجرت پیامبر به مدینه سبب خیر و برکت برای بیداری مردم بود ولی رحلت ایشان به امتحانی بزرگ و حادثه‌ای تلخ در دنیای اسلام تبدیل شد و جامعه اسلامی با رحلت نبی مکرم اسلام دچار انحرافی بزرگ از مسیر اصلی خود شد.

آیت‌الله سعیدی در پایان بیان کرد: درسی که از رحلت رسول خدا و ائمه اطهار می‌گیریم این است که با رحلت این بزرگواران دین مردم تغییری نخواهد کرد و بنا نیست کسی تا ابد زنده بماند ولی انسان باید تا ابد بر سر پیمانی که با خدا بسته است باقی بماند.

انتهای پیام/2258/ذ40

http://fna.ir/R4I7G


ویدیو مرتبط :
راهپیمایی اربعین شکوه قدرت جهان تشیع