سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مشکل معلولان اجرا نشدن قانون است


محمد علی افشار پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بعد از انقلاب اسلامی قوانینی در راستای حمایت از معلولان به تصویب رسید اما مشکلات اصلی همچنان پا برجا ست و نیاز به حمایت مسئولان امر دارد.
وی نامناسب بودن معابر را یکی از مشکلات اصلی معلولان برشمرد و گفت: مشکل تردد در معابر یکی از بزرگ ترین مشکلات معلولان است که سدی برای حضور آنها در جامعه شده است.
وی با انتقاد از اجرا نشدن قانون 3 درصد اشتغال معلولان در جامعه افزود: طبق قانون، هر سازمان و اداره ای موظف است سه درصد از استخدامی های خود را به افراد معلول اختصاص دهد اما این قانون در هیچ یک از استخدامی ها اجرایی نشده است.
افشار تأکید کرد: بالغ بر 9 درصد از معلولان تحصیلات دانشگاهی دارند و می توانند به دولت کمک کنند.
وی بحث یارانه، مستمری بگیری افراد معلول، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، ساخت خودروهای مخصوص معلولان، طرح بازنشستگی معلولان و ورزش معلولان را از دیگر مشکلات در زمینه حمایت از این قشر دانست که نیاز به حمایت مسئولان و اجرای قوانین دارد.
وی گفت: دولت در اجرای طرح تحول نظام سلامت گامی بزرگ در خدمت رسانی برداشته است اما جای خالی کمک به معلولان در این طرح به خوبی احساس می شود.
افشار تصریح کرد: معلولان به دلیل داشتن شرایط خاص و بالا بودن هزینه های درمانی با مشکلات متفاوتی مواجه هستند و خواسته این جامعه تحت پوشش قرار گرفتن معلولان در طرح جامعه نظام سلامت است.
وی با بیان اینکه بیش از 39 هزار نفر معلول در استان شناسایی شده و تحت پوشش بهزیستی می باشند افزود: طبق آمار سازمان بهزیستی 10 درصد مردم ایران معلول هستند که با پیشرفت علم و تکنولوژی این آمار روز به روز بیشتر می شود و مسئولان امر باید چاره اندیشی های لازم را به عمل آورند.
رئیس هیئت مدیره جامعه معلولان همدان افزود: معلولان قشری هستند که با وجود حضورشان در اجتماع، دیده نشده و به مشکلات آن ها رسیدگی نمی شود.
رئیس هیات مدیره جامعه معلولان همدان فرهنگ سازی در اجتماع را بسیار مهم دانست و بیان کرد: برای حضور پررنگ معلولان در جامعه و شکوفایی هرچه بیشتر آن ها نیاز به فرهنگ سازی در خانواده های آن ها و در جامعه است.
وی همچنین با بیان اینکه بهزیستی توانایی و قدرت حمایت از معلولان را ندارد افزود:
به دلیل کمبود بودجه و انرژی و خدمات تعریفی بسیار برای سازمان بهزیستی، این سازمان قدرت و توانایی حمایت از معلولان را ندارد.
وی ادامه داد: معلولیت در حد یک توانبخشی تعریف شده و از آنجایی که به سازمان بهزیستی کشور بیش از یک هزار خدمت محول شده و از سوی دیگر با وجود محدودیت در بودجه و کارشناس و چندشاخگی این حوزه، با کمبود انرژی و بودجه در این بخش روبرو هستیم و سازمان بهزیستی قدرت و توانایی حمایت از معلولان را ندارد.
6993

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مشکل اجرا نشدن fifa 15