سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اجرای طرح بازآفرینی پایدار شهری در استان اردبیل


خلیل محبت خواه روز یكشنبه در بازدید از سكونتگاههای غیررسمی حاشیه شهر اردبیل افزود: این تفاهم نامه ها برای تحقق سیاست های شركت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران و اداره كل راه و شهرسازی استان ، جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی در شهرها ، ساماندهی بافت های حاشیه ای و نامناسب موجود و توانمندسازی و ساماندهی سكونتگاههای غیر رسمی منعقد شد.
او همكاری و بهره گیری متقابل برای استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های اجرایی مدیریتی ، علمی ، پژوهشی ، آموزشی طرفین در زمینه برنامه های باز آفرینی شهری پایدار محدوده ها و محلات هدف بهسازی و نوسازی را از دیگر اهداف این تفاهم نامه ذكر كرد.
او افزود: این تفاهم نامه ها با شهرداری های اردبیل ، مشگین شهر ، پارس آباد و خلخال به امضا رسیده و امیدواریم با اجرای مفاد مورد توافق برنامه های وزارت راه و شهرسازی و شركت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در استان اجرایی شود.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی اردبیل ، رییس اداره عمران و بهسازی شهری استان اردبیل نیز در این نشست گفت: این تفاهم نامه در چهار ماده به امضا رسیده و برای پیشبرد اجرای مفاد این تفاهم نامه ، كمیته ای متشكل از معاون امور عمرانی استانداری و مدیركل راه و شهرسازی استان و شهرداری ها تشكیل خواهد شد.
عبدالرحمن روحی تدوین و بازنگری دستورالعمل ها ، آیین نامه ها و لوایح قانونی برای احیای توانمندسازی و نوسازی محدوده ها و محله های هدف در این شهرها را از جمله مفاد این تفاهم نامه ها ذكر كرد و افزود: توصیه و پیشنهاد برای
پیش بینی اعتبار مناسب در محله های هدف از محل اعتبارات عمرانی فصل عمران شهری نیز از موارد توافق طرفین است.
وی همچنین همكاری در برگزاری گردهمایی ها ، سمینارهای علمی ، پژوهشی و دوره های آموزشی مشترك و همكاری در ایجاد پایگاه های اطلاعاتی یكپارچه برای محله های هدف را از دیگر موضوعات این توافق ذكر كرد.
وی گفت: با اجرای تعهدات طرفین نظارت بر طرح های بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ساماندهی سكونتگاههای غیر رسمی و استفاده از ظرفیت های مشترك برای تقویت نهادها و ساختارهای مدیریتی مرتبط با بهسازی و نوسازی میسر خواهد شد.
او به همكاری دو جانبه راه و شهرسازی و شهرداری ها در تهیه طرح ها و اجرای پروژه های محرك توسعه و اثرگذار در محله های هدف شهرهای استان اشاره و اظهار كرد: پیش بینی ساز و كارهای لازم در زمینه جلب حمایت های قانونی ، تسهیلات ، مشوق ها و كمك های بلاعوض دولت برای تسریع در بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده از تعهدات طرفین در این تفاهم نامه ها است.
6018

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
اجرای طرح ازدواج پایدار در شمیرانات