سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ایران پنجمین تولیدکننده مهندس در جهان/ کم‌اطلاعی شرکت‌های فناور از امکانات دولتی


به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، سورنا ستاری در اختتامیه بیست و یکمین نمایشگاه الکامپ با اشاره به اینکه ایران یکی از بهترین نیروهای انسانی را دارد، گفت: ایران پنجمین تولیدکننده مهندس در دنیاست که با آمریکا در این زمینه رقابت می‌کند.

وی ادامه داد: سالانه در ایران 250 هزار مهندس فارغ التحصیل می‌شوند که بخش عمده‌ای از آنها در حوزه IT هستند.

معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه IT فلت‌فرمی است که باعث ایجاد اشتغال می‌شود گفت: آقای رئیس‌جمهور نیز تلاش زیادی برای ایجاد اشتغال دارند و از استفاده از IT استقبال می‌کنند.

ستاری یادآور شد: برای گسترش کاربردهای IT کمیته مشترکی را نیز برای بخش CT و داخلی‌سازی تجهیزات با وزارت ارتباطات تشکیل داده‌ایم که اگرچه پیشرفت‌ها قابل انتظار نبوده، اما پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است.

معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با بیان اینکه معاونت علمی در کنار فعالان IT و دانش‌بنیان است، گفت: به این شرکت‌ها توصیه می‌کنم که از امکاناتی که معاونت علمی برایشان درنظر گرفته استفاده کنند.

ستاری توضیح داد: معافیت‌های مالیاتی و گمرکی برای شرکت‌های دانش‌بنیان درنظر گرفته شده و این در حالی است که بازدید از نمایشگاه الکامپ متوجه شدم که شرکت‌های شامل این معافیت از آن اطلاع ندارند.

وی همچنین با توصیه به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان برای بهره‌گیری از امکانات معافیتی معاونت علم و فناوری گفت: اطلاعات شرکت‌ها در این زمینه در بسیاری موارد کافی نیست.

انتهای پیام/ک

 

http://fna.ir/FAM2EK


ویدیو مرتبط :
ایران از بزرگترین تولیدکننده های فولاد در جهان