علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



عدم توسعه نفتی می‌تواند باعث تقویت صادرات شود


به گزارش خبرنگار مهر، محسن جلال‌پور ظهر پنج شنبه در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان قم که به مناسبت روز ملی صادرات با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم برگزار شد، با بیان اینکه صادرات فرصت شغلی خوبی در شریط کنونی کشور ایجاد می‌کند، اظهار داشت: عدم امکان توسعه نفتی در کشور امکانی را ایجاد کرده که اگر از آن استفاده کنیم صادرات تقویت می‌شود و لازم است تمام ظرفیت‌های کشور در تولید و صادرات استفاده شود.

وی ابراز داشت: کوچک سازی دولت به همه نیازهای ما کمک می‌کند و کم شدن حضور دولت در اقتصاد و باز شدن مسیر برای فعالان بخش خصوصی می‌تواند بسیار در مسیر رونق اقتصاد موثر باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه ما نیاز داریم حسابرسی مالی و بین المللی داشته باشیم، عنوان کرد: ثبات قوانین و سیاست‌ها و اطمینان از ادامه سیاست‌های بادوام مسئله‌ای است که بسیاری از هیئت‌ها و شرکت‌های بازرگانی از ما سئوال می‌کنند و ما باید توانایی پاسخ به این سئوال‌ها را داشته باشیم.

تشکل‌ها و بنگاه‌های اقتصادی نگاه ملی داشته باشند

وی عنوان کرد: تشکل‌ها و بنگاه‌های اقتصادی باید نگاه ملی داشته باشند و نباید این نگاه‌ها سطحی باشد و اتاق بازرگانی نیز در این باره لازم است همه نگر باشد.

جلال‌پور در ادامه با اشاره به انتخاب صادرکنندگان برگزیده یادآور شد: انتخاب صادرکننده نمونه باید با عدالت صورت گیرد.

حفظ بنگاه‌های اقتصادی در شرایط کنونی لازم است

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی حفظ بنگاه‌های اقتصادی لازم است و باید آن‌ها را حمایت کنیم زیرا بنگاه‌ها برای ماندگاری خود سال‌های زیادی تلاش کرده‌اند و به حمایت خای خاصی نیاز دارند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ما قائل به پرداخت مالیات هستیم اما در حال حاضر نمی‌توان این کار را انجام داد و در شرایط بهتر تمام و کمال آن را اعمال می‌کنیم و تقاضا داریم این مسئله در مجلس عنوان شود.

وی ابراز داشت: متأسفانه در برخی مواقع دولت به جای بهبود فضای کسب و کار، شرکت‌ها را مدنظر قرار می‌دهد.

جلال‌پور با بیان اینکه اقتصاد مبتنی بر بخش غیردولتی یک امر اساسی است، افزود: ایران وضعیت خوبی در عرصه بین الملل دارد و امنیت و ثبات ایران شرایط خوبی در برجام ایجاد کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بیان داشت: مهم‌ترین اصل مورد نیاز نگاه به فضای کسب و کار و ارتقای شاخص کسب و کار است و لازم است تغییرات جدی در مجلس و دولت در این باره صورت گیرد.

اعزام ۲۱ رایزن اقتصادی به کشورهای صادرکننده

مدیرکل امور نمایندگی‌های سازمان توسعه تجارت ایران نیز در این جلسه طی سخنان کوتاهی بر اهمیت توسعه صادرات غیرنفتی تأکید کرد و افزود: فعال سازی دیپلماسی تجاری از آغاز دولت صورت گرفته و تاکنون ۲۱ رایزن اقتصادی به کشورهای صادرکننده اعزام کرده‌ایم و تعدادی نیز در آینده اعزام خواهیم کرد.

رضا عباسقلی ادامه داد: جذب سرمایه گذار خارجی و سرمای گذاری مشترک، بازاریابی برای صادرات مجدد کالاهای تولیدی، حفظ سهم کالاهای ایرانی و بازارهای موجود از جمله برنامه‌های رایزن‌ها است.

وی افزود: در کشور افغانستان ۲ رایزن و در عراق سه زایزن داریم که به توسعه صادرات کمک می‌کنند.


ویدیو مرتبط :
توسعه صادرات غیر نفتی