سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رشد آمار مختومه شدن پرونده‌های دیوان عدالت اداری


رشد آمار مختومه شدن پرونده‌های دیوان عدالت اداریفارس/ رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به این مطلب که در شعب بدوی طی 11 ماهه سال 1394 تعداد 104 هزار فقره پرونده وارده و 103 هزار 105 فقره پرونده مختومه داشته ایم گفت: مختومه پرونده‌ها ۱.۳ درصد داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری در آخرین جلسه هیات عمومی دیوان عدالت اداری در سال 1394 با ارائه گزارش عملکردی از تلاش همکاران قضایی و اداری این نهاد قضایی قدردانی کرد.
وی با تبریک فرارسیدن سال جدید به همه همکاران خود از تلاش پیگیر آنان در سال گذشته تقدیر کرد و گفت: در یازده ماهه گذشته با توجه به جا به جایی ساختمان دیوان عدالت اداری که بی تردید بر جریان کار تاثیر داشته است، شاهد تلاش خوبی از همکارانمان در بخش های مختلف بوده ایم که بدین وسیله از آنان قدردانی می شود.
حجت الاسلام و المسلمین منتظری افزود: عملکرد 11 ماهه سال 1394 همکاران بخش های قضایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در آمار پرونده های مختومه 1/3 درصد رشد نشان می دهد.
وی گفت: در شعب بدوی طی 11 ماهه سال 1394 تعداد 104 هزار فقره پرونده وارده و 103 هزار 105 فقره پرونده مختومه داشته ایم که این تعداد در سال 1393 به ترتیب 97 هزار و 500 فقره وارده و یکصد هزار و 50 فقره مختومه بوده است.
رئیس دیوان عدالت اداری در خصوص آمار شعب تجدیدنظر نیز اظهار داشت: در 11 ماهه سال 93 این شعب تعداد 35 هزار و 500 فقره پرونده وارده و 13 هزار و 430 فقره پرونده مختومه داشته اند که این رقم در سال جاری به 49 هزار و 800 فقره پرونده وارده و 39 هزار و 450 فقره پرونده مختومه تغییر یافته است.
وی افزود: در هیات عمومی دیوان عدالت اداری نیز پرونده های وارده و مختومه 11 ماهه سال گذشته به ترتیب 1010 و 1540 فقره بوده است که این ارقام در سال جاری 1180 فقره پرونده وارده و 1157 فقره پرونده مختومه است.
حجت الاسلام و المسلمین منتظری ادامه داد: همچنین آمارهای مربوط به عملکرد هیات تخصصی در این نهاد قضایی در مدت 11 ماهه سال 1394، 763 فقره وارده و 920 فقره پرونده رسیدگی شده است که در سال گذشته این آمار به ترتیب 870 فقره وارده و 1280 فقره پرونده رسیدگی شده بوده است.
وی اظهار داشت: در اجرای احکام نیز طی این مدت در سال 1393، تعداد 2700 پرونده وارده و 2800 پرونده مختومه شده است که این رقم در سال 1394، به 16400 پرونده وارده و 8984 فقره پرونده مختومه تغییر یافته است.
رئیس دیوان عدالت اداری همچنین در بخشی از اظهاراتش به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: معظم له در دیدار با اعضای مجلس خبرگان هشدار دادند و فرمودند که اطلاعاتی دارند مبنی بر اینکه دشمن هم مسئولان و هم مردم را هدف قرار داده است تا در آنان نفوذ کنند.
حجت الاسلام و المسلمین منتظری اظهار داشت: هدف دشمن در نفوذ میان مردم به گونه ای است که اصول و پایه های اساسی اعتقادی آنان که موجب شده است، سال های متمادی در مقابل دشمن ایستادگی کنند، دچار خدشه کنند.
وی با تاکید بر اینکه دشمن در این ارتباط با به کارگیری اتاق های فکر فراوان و کارشناسی دقیق، سرمایه گذاری بلندمدتی را ترتیب داده است، ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری ما باید هوشیار باشیم و اولویت های خود را به خوبی بشناسیم.
رئیس دیوان عدالت اداری بیان کرد: مقام معظم رهبری سه اولویت اساسی کشور را که شامل اقتصاد مقاومتی، ارتقای سطح علمی و تلاش برای بالابردن دانش کشور و همچنین فرهنگ و عوامل موثر در آن است تعیین فرمودند و تاکید داشتند که باید مراقب بود و با همت و تلاش و اتخاذ راهبردهای صحیح مقابل این نفوذ ایستادگی کرد.
وی در ادامه با اشاره به فرمایشی از مولای متقیان امیرالمومنین، حضرت علی(ع) به نقل از کتاب تحف العقول گفت: ایشان فرمودند، «آگاه باشید که روزگار به سه دسته تقسیم می شود، دسته اول روزهایی است که گذشته است، روزهایی که تمام شده و هیچ امیدی به آن نیست. دوم روزی که در آن قرار گرفته ایم و از آن گریزی نیست و دسته سوم فرداست روزی که می آید و نمی دانیم چه خواهد شد. روزهایی که گذشته برای انسان موعظه و پند است، امروزی که در آن قرار گرفتی غنیمت است و فردا را نیز کسی نمی داند که آیا هست یا نه!
حجت الاسلام و المسلمین منتظری در تبیین فحوای این روایت تاکید کرد: در چنین شرایطی انسان باید خود را با معیارهایی که خالق و آفریننده سبحان تعیین کرده است، هماهنگ کند. همان عواملی که خداوند به عنوان معیارها و عواملی برای سعادت و شقاوت تعیین کرده است.
رئیس دیوان عدالت اداری ادامه داد: متاسفانه ما در جامعه نسبت به این موضوعات کم توجهیم و تا آن اندازه که به مسائل مادی اهمیت می دهیم برای سرمایه های ارزشمندمان مانند عمر، ارزشی قائل نیستیم که امیدواریم این کلام نورانی حضرت امیرالمومنین(ع) برای ما راهگشا باشد.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
آیین دادرسی دیوان عدالت اداری