سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



واتس اپ حالا بیش از ۱ میلیارد کاربر دارد، تاثیر مستقیم رایگان شدن


gsmarena_001 (2)

واتس اپ یکی از قدیمی ترین پیام رسان های تحت وب است که استفاده می کرده ایم و هنوز هم یکی از بهترین ها در این زمینه است. واتس اپ برای استفاده، سالانه مبلغ ناچیز ۱ دلار را پس از استفاده رایگان در سال اول از کاربران دریافت می کرد تا همچنان این سرویس را داشته باشند. هر چند این مبلغ ناچیز باشد اما وقتی مثلا پلتفرم مشابه و حتی برتری مثل تلگرام، کاملا رایگان در اختیار کاربر است چه حاجت به واتس اپ؟ به همین دلیل همانطور که چندی پیش در ترنجی خواندید، واتس اپ این هزینه را حذف کرده است و حالا واتس کاملا رایگان است. این دست و دل بازی واتس اپ یا بهتر بگوییم، فیس بوک نتیجه جالب توجهی داشته است که در ادامه با ترنجی آن را بیشتر باز خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

واتس اپ تا پیش از این تغییر ۹۰۰ میلیون کاربر داشت که حالا این تعداد کاربر از مرز ۱ میلیارد کاربر عبور کرده است و جز برنامه های انگشت شمار موجود در پلتفرم های موبایل است که به چنین رکورد بی نظیری دست  پیدا کرده است. برای مثال برنامه های پرکاربرد گوگل که به صورت پیشفرض هم روی طیف وسیعی ازدستگاه های اندرویدی نصب است به چنین رکوردی دست پیدا کرده اند.

واتس اپ همچنان وعده داده است که خبری از تبلیغات نباشد. کمی برای ما سوال برانگیز است که چطور می شود به یک میلیارد کاربر سرویس داد و نه تبلیغات نشان داد که هزینه ای دریافت کرد! به هر حال شاید این سرویس برای فیس بوک اهمیت های بیشتر از درآمد مالی مستقیم دارد.

شما از واتس اپ استفاده می کنید؟ هر چند این برنامه خیلی خوب است اما مسلما اگر مثلا گوگل دست به جیب شود و تلگرام را بخرد، اوضاع خیلی متفاوت تر شود، نظر شما چیست؟

  gsmarena

لینک کوتاه

Closeبرای امتیاز دهی به این مطلب، لطفا وارد شوید: برای ورود کلیک کنید

سینا عطاییتوسط سینا عطایی

سلاممهندس شیمی، سردبیر و طراح مجله هندسه کیمیا هستم و عاشق موشکافی هر گجتی که پا به دنیا گذاشته باشه، البته اگر دوست دارید از دستم خلاص بشید یه 5D mark III بدید دستم :)

ای میل من: [email protected]اینستاگرام: sina_ataie

مشاهده همه مطالب سینا عطایی


ویدیو مرتبط :
برنامه واتس اپ مارکتینگ با 50 چنل رایگان ،تبلیغ رایگان