سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دونده كنیایی برنده مسابقه بین المللی ماراتن بلگراد شد


به گزارش ایرنا، «موزسا كیپروتا كیبیرا» از كشور كنیا در زمان 2 ساعت و 28 دقیقه و 50 ثاینه و «تاماشا ناج» از مجارستان در زمان 2 ساعت و 36 دقیقه و 20 ثانیه با دویدن مسافت 42 كیلومتر و 195 متر در رقابت های مردان به مقام های دوم و سوم مسابقه دو ماراتن بلگراد دست یافتند.
در قسمت زنان این مسابقه «ستلا باروسیو» از كشور كنیا با دویدن مسافت 42 كیلومتر و 195 متر در زمان دو ساعت و 43 دقیقه و 41 ثانیه به مقام نخست این مسابقه دست یافت و «هلن میموتای» همچنین از كشور كنیا با دویدن مسافت 42 كیلومتر و 195 متر در زمان 2 ساعت و 49 دقیقه و 3 ثانیه مقام دوم را از آن خود كرد و مقام سوم را «تانیا ایواندیچ» از آمریكا با زمان 3 ساعت و 17 دقیقه و 29 ثانیه بدست آورد.
در مسابقه دو نیمه ماراتن زنان در مسافت 21 كیلومتر «سلاجانا پروویچ» از مونته نگرو با زمان یك ساعت و 21 دقیقه و 26 ثانیه به مقام نخست ماراتن در 21 كیلومتری تایل شد.
در مسابقه دو نیمه ماراتن مردان در مسافت 21 كیلومتر نیز «داركو ژیوانوویچ» از صربستان با زمان یك ساعت و 10 دقیقه و 34 ثانیه به مقام نخست دو ماراتن در 21 كیلومتری دست یافت.
بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی دوی ماراتن امروز با حضور بی سابقه 5 هزار و 836 دونده از 60 كشور در خیابان های پایتخت صربستان آغاز شد.
مسابقه دو ماراتن سنتی بلگراد كه بزرگترین رویداد ورزشی در صربستان است، هر سال با حضور هزاران ورزشكار داخلی و خارجی در رده های مختلف برگزار شد.
این مسابقه امروز (شنبه) در خیابان های بلگراد پایتخت صربستان در مسافت های 42 و 21 كیلومتر برگزار شد.
در این دوره از مسابقات در مسافت 42 كیلومتری بیش از 600 دونده و در مسافت 21 كیلومتری بیش از 5 هزار دونده به رقابت پرداختند.
در كنار دو ماراتن بلگراد در مسافت های 42 و 21 كیلومتر، بیش از 20 هزار نفر از شهروندان بلگرادی در سنین مختلف نیز در یك اقدام ورزشی تحت عنوان «دوی رضایت بخش» به مسافت پنج كیلومتر دویدند.
بیشترین دونده های خارجی در این دور از مسابقه مارتن بلگراد مانند دوره های گذشته عموما از كنیا و اتیوپی بودند.
« سینیشا مالی» شهردار بلگراد، «وانیا ادوویچیچ» وزیر ورزش و جوانان صربستان، «خاویر سوتومایور» ورزشكار كوبایی و دارنده ركورد جهانی در پرش ارتفاع و برنده مدال های مختلف زنگ آغاز بیست و نهمین دوره مسابقه بین المللی دو ماراتن بلگراد را به صدا درآوردند.
همچنین در بخشی از مسابقه بزرگ دو ماراتن بلگراد، مسابقه ای برگزار شد كه در آن زنان و مردان سالمند شركت داشتند.
در بیست و نهمین دوره مسابقه دو ماراتن بلگراد نیز مانند سال های قبل بیش از 250 ورزشكار معلول با شعار «ما هم به ورزش علاقه مند هستیم»، شركت كرند.
جایزه نفر اول در دو ماراتن بلگراد در مسافت 42 كیلومتر، 5 هزار یورو است ولی اگر ركورد جهانی دو ماراتن شكسته شود، 50 هزار یورو و برای شكستن ركورد اروپایی 25 هزار یورو و در صورتی كه ركورد دو ماراتن بین المللی بلگراد شكسته شود، مبلغ 10 هزار یورو جایزه تعیین شده است.
جایزه برای نفر اول در دو ماراتن بلگراد در مسافت 21 كیلومتر نیز مبلغ 3 هزار یورو تعیین شده است.
ركورد دو ماراتن بلگراد در مسافت 42 كیلومتری در دست جافت كوكئی از كشور كنیا است كه در سال 2006 میلادی پس از دو ساعت و دو دقیقه و 54 ثانیه به خط پایانی رسید.
تدابیر امنیتی شدیدی از سوی پلیس صربستان در تمامی مسیر این مسابقه به اجرا گذاشته شده است.
اروپام**436**1856

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
برنده هاى مسابقه FEOZEN // توضیحات براى برنده ها