سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اعلام تغییرات نحوه برگزاری دور دوم جایزه مصطفی(ص) در هفته وحدت/ حضور دانش‌آموختگان ایرانی خارج از کشور در روزهای آلوده پایتخت


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، جمعه هفته گذشته نخستین دوره جایزه مصطفی)ص) برگزار شد و روز شنبه این هفته نیز جلسه شورای سیاستگذاری این جایزه برگزار شد.

* تغییرات جایزه مصطفی (ص) در دوره دوم برگزاری

مهدی صفاری‌نیا دبیر شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی (ص) در حاشیه ششمین جلسه شورای سیاست‌گذاری این جایزه گفت: نشان جایزه مصطفی (ص) در اداره کل مالکیت صنعتی ثبت شده و در حال حاضر در حال ثبت نشان خادم‌المصطفی (نشان ویژه واقفان جایزه مصطفی (ص)) در نود کشور دنیا هستیم.

وی افزود: در دوره اول جایزه مصطفی (ص) بانک توسعه اسلامی و آکادمی علوم جهان اسلام دو عضو اصلی سیاست‌گذاری بودند که برای دوره دوم بانک توسعه اسلامی و کمیته‌های همکاری علوم و فناوری کنفرانس اسلامی به عنوان اعضای اصلی انتخاب شدند.

وی افزود: همچنین مقرر شد خیرانی که حداقل در تامین یک جایزه مشارکت داشته باشند برای یک دوره به عنوان عضو ناظر شورای سیاست‌گذاری انتخاب می‌شوند.

صفاری‌نیا با اشاره به دیگر تغییرات مصوب شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی (ص) گفت: در دوره اول هر نهاد علمی تنها می‌توانست یک فرد را کاندید دریافت جایزه کند ولی برای دوره دوم این محدودیت برداشته شد.

دبیر شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی (ص) اظهار داشت: همچنین در دوره اول 4 جایزه در حوزه‌های علوم و فناوری نانو، علوم و فناوری بایو و پزشکی، علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات ارائه می‌شد و یک جایزه هم در بخش عمومی داشتیم که امروز مقرر شد برای دوره دوم دو جایزه در بخش عمومی داشته باشیم و حوزه‌هایی مانند علوم شناختی و اقتصاد و بانکداری اسلامی نیز در این بخش مدنظر گرفته شود. 

به گفته وی مبلغ نهایی جایزه نیز همان 500 هزار دلار است.

صفاری‌نیا ادامه داد: در حال حاضر بیش از 270 فرد حقیقی و حقوقی از طریق وقف مصطفی (ص) همکاری کردند که به این افراد نشان خادم‌المصطفی (ص) اهدا می‌شود.

وی اضافه کرد: جایزه مصطفی یک منشور ارزشی دارد که یکسری توسعه‌های عمومی برای بخش‌های مختلف جایزه در آن عنوان شده است و در مورد هزینه‌کرد جایزه نیز توصیه‌های اخلاقی صورت گرفته است.

صفاری‌نیا با اشاره به طراحی نذر علمی برای جایزه مصطفی (ص) گفت: برخی شرکت‌ها و افراد نیز در حوزه نذر علمی با جایزه مصطفی (ص) همکاری می‌کنند. به طور مثال افراد که اختراعات بزرگی دارند نظر می‌کنند هر زمان که اختراعشان به مرحله تجاری‌سازی رسید مقداری از منافع تجاری‌سازی را نذر جایزه مصطفی (ص) کنند.

وی افزود: تعیین دانشگاه‌های عضو شورای سیاست‌گذاری در دور دوم جایزه نیز بررسی و مقرر شد کارگروهی متشکل از دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی شریف، وزارت علوم و دبیرخانه جایزه برای تعیین دو دانشگاه اصلی عضو شورای سیاست‌گذاری جلساتی را برگزار کنند.

* بیستمین اجلاس سالانه آکادمی علوم جهان اسلام

بیستمین اجلاس سالانه آکادمی علوم جهان اسلام نیز روز شنبه در هتل پارسیان آزادی برگزار شد.

در این اجلاس معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از ضرورت برنامه‌ریزی کشورهای جهان اسلام برای توسعه علم و فناوری سخن گفت.

* حضور دانش‌آموختگان ایرانی خارج از کشور در ایران

سومین هم‌اندیشی سالانه دانش‌آموختگان و دانشجویان ایرانی خارج از کشور یکشنبه این هفته در دانشکده انرژی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

در این هم‌اندیشی، دانش‌آموختگان ار موانع حضور در ایران و انگیزه‌هایشان برای بازگشت سخن گفتند.

* روشنی‌یان دبیر ستاد برگزاری مراسم روز فناوری فضایی شد

با حکم محسن بهرامی معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران، جعفر روشنی‌یان معاون فناوری فضایی سازمان فضایی ایران بعنوان دبیر ستاد برگزاری هفتمین دوره «مراسم روز فناوری فضایی» در سال 1394 منصوب شد.

* اعطای بورسیه بنیاد دانشگاه تهران به 500 دانشجوی برگزیده دانشگاه

سید جواد ساداتی نژاد مدیر عامل بنیاد دانشگاه تهران با اشاره به اهداف تأسیس بنیاد دانشگاه تهران برای جذب مشارکت‌های مردمی برای توسعه زیر ساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری این دانشگاه و تاکید بر اهمیت حمایت از نخبگان و برگزیدگان علمی از برنامه‌ریزی و پیش بینی صورت گرفته در بنیاد دانشگاه تهران برای حمایت از نخبگان و برگزیدگان علمی دانشگاه تهران خبر داد.

وی گفت: رایزنی و تعامل لازم با مجموعه‌های خصوصی و مردمی برای تحقق اهداف بنیاد دانشگاه تهران مورد تاکید است و سرمایه‌گذاری و مشارکت برای حمایت از نخبگان و دانشجویان برگزیده علمی بهترین سرمایه گذاری برای آینده کشور و اقتدار علمی آن است.

ساداتی نژاد اعلام کرد: پیرو رایزنی و تعامل صورت گرفته، تفاهم نامه‌ای با بنیاد علمی، آموزشی قلم چی منعقد شده و این بنیاد بورسیه دانشجویان نخبه و برگزیده علمی دانشگاه تهران را برای مدت 5 سال تقبل کرده و در هر سال تعداد  500 دانشجو را مورد حمایت قرار داده و متعهد شده به مدت 10 ماه به این نخبگان و دانشجویان برگزیدگان علمی دانشگاه تهران ماهانه مبلغ 2 میلیون ریال اهدا کند.

*دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر منصوب شد

طی حکمی از سوی سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری سیروس وطن خواه‌مقدم به عنوان دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر معاونت علمی منصوب شد.

* «احسان یاوری» مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ شد

مراسم تودیع و معارفه مسئول سابق و جدید بسیج دانشجویی تهران بزرگ با حضور مسئولین سازمان بسیج دانشجویی و مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران برگزار شد.

در این مراسم احسان یاوری به‌ عنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ معرفی و از خدمات علیرضا نادعلی قدردانی شد.

یاوری پیش‌ از این مسئولیت بسیج دانشجویی علامه طباطبایی، عضو شورای بسیجی دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) و مسئولیت معاونت سیاسی دانشگاه‌های تهران بزرگ را بر عهده داشته است.

* مهلت ثبت‌نام عتبات دانشگاهیان تا 11 دی تمدید شد

با توجه به استقبال دانشگاهیان برای اعزام به عتبات عالیات، مهلت ثبت‌نام دانشگاهیان برای اعزام به عتبات تا امروز جمعه 11 دی ماه 94 تمدید شد.

دانشگاهیان سراسر کشور اعم از اساتید، دانشجویان متاهل، دانشجویان پسر مجرد، دانشجویان دختر مجرد و کارمندان دانشگاه‌ها می‌توانند برای اعزام به عتبات ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/

 

http://fna.ir/K738S0


ویدیو مرتبط :
همایش هم اندیشی دانش آموختگان ایرانی خارج از کشور