سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کاهش9درصدی آمار قربانیان حوادث رانندگی


به گزارش ایرنا ؛ احمد شجاعی آمار جان باختگان تصادفات کشور را در سال جاری بیش از 13 هزار نفر اعلام کرد.
وی پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در آمل آمار تصادفات در کشور را زیاد توصیف کرد و گفت که همین وضعیت سبب شده تا بیشترین تعداد پرونده های سازمان پزشکی قانونی مربوط به تصادفات باشد.
بر اساس گزارش های رسمی پارسال بیش از 17 هزار نفر در سوانح رانندگی کشور جان باخته بودند.
** کمبود پزشک
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از کمبود پزشک و نیروی متخصص به عنوان مهم ترین مشکل این سازمان در رسیدگی سریع تر به پرونده های مراجعه کنندگان یاد کرد و گفت : متاسفانه اکنون این سازمان با یک سوم پست های سازمانی خدمات مورد نیاز را به مراجعان ارائه می کند.
وی با بیان اینکه اکنون 720 پزشک در سازمان پزشکی قانونی کشور مشغول فعالیتند ، افزود : کمبود پزشک اجازه راه اندازی مراکز جدید را در بسیاری از شهرهای کشور به سازمان پزشکی قانونی نمی دهد.
او ادامه داد : در سال های اخیر حدود 50 مرکز پزشکی قانونی با مشکل کمبود شدید پزشک و نیروی متخصص مواجه و در آستانه تعطیلی بودند.
شجاعی از جذب 160 نیرو در ابتدای امسال و ماههای گذشته در پزشکی قانونی خبر داد و گفت : دولت قول داده تا به مرور کمبود نیروی این سازمان را برطرف کند.
** توسعه بانک ژنتیک مجرمان
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور به تشکیل بانک ' دی ان ای ' برای مجرمان در این سازمان و توسعه آن در سال آینده در ادارات این سازمان خبر داد و گفت : نمونه های دی. ان. ای مجرمان در این بانک قرار داده می شود.
شجاعی تشکیل این بانک را در شناسایی سریع تر مجرمان حائز اهمیت دانست و افزود : در صورت وقوع هر جرمی در هر نقطه از کشور با برجای ماندن کوچک ترین آثاری از آنها و تطبیق نمونه های دی ان ای در بانک ژنتیک در صورت مجرم بودن شناسایی خواهند شد.
7327/1654 /1484

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آمار تصاعدی قربانیان نپال