سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



امام جمعه دماوند: نقش بسیج در دفاع مقدس بی بدیل است


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد علاءالدینی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوندبا حضور نمازگزاران در مسجد جامع این شهر با گرامیداشت فرارسیدن هفته بسیج، آن را فرصت طلایی برای مرور تاریخچه بسیج و نقش بسیجیان در دفاع مقدس دانست.
وی گفت: بسیج در تمامی دوران ها به ویژه در دوران دفاع مقدس با جهاد، سازندگی، خنثی کردن توطئه ها خاموش کردن بحران ها و فتنه ها توانست نقش مهمی ایفا کند.
حجت الاسلام علاءالدینی با اشاره به شرایط کنونی جهان گفت: امروز دشمن برای تحقق اهداف خویش توطئه های بسیاری را در جهان به نمایش گذاشته است که تجلی یافتن جایگاه بسیج در جهان می تواند بسیاری از این توطئه ها را خنثی کند.
وی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) در خصوص اهمیت جایگاه و نقش بسیج تصریح کرد: امام (ره) در پیام خودش همواره تأکید داشتند که بسیجیان جهان اسلام باید در افکار به دنبال ایجاد حکومت بزرگ اسلامی باشند و این مهم را می توان امروز در جوامع مختلف بشری دید.
امام جمعه دماوند گفت: بسیج اگرچه در سال 1358 شکل گرفت اما امروز شاهد هستیم که این جایگاه منحصر به ایران اسلامی نبوده و هسته مقاومت در تمامی جهان ترویج یافته است.
وی با اشاره به نقش بسیج در دوران دفاع مقدس و پیروزی آن برابر دشمن افزود: باید بدانیم که جهاد به پایان نرسیده و همچنان ادامه دارد و امروز با داشتن روحیه بسیجی باید مقابل توطئه های دشمن ایستادگی کرد و این فرهنگ بسیج است که می تواند به تمام تشنگان حقیقت و صداقت ثابت کند که بدون حضور آمریکا و شوروی می توان زندگی صلح آمیز داشت و به آزادی رسید.
امام جمعه دماوند به ابلاغ سیاست های کلی نظام محیط زیست توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ابلاغ اینگونه سیاست ها از سوی مقام معظم رهبری نشان از اهمیت و جامعیت جایگاه ولایت فقیه و شخص ولی فقیه دارد.
وی با بیان اینکه نقش مسئولان و مردم در قبال این سیاست ها مهم است خاطرنشان کرد: با توجه به نگاه مدبرانه و تدبیرگرایانه رهبری در خصوص تمامی بخش ها به ویژه محیط زیست، حرکت جهادگونه مسئولان و مردم لازم و ضروری است.
امام جمعه دماوند خاطرنشان کرد که این سیاست ها در 15 ماده با مشورت مجمع تشخیص مصلحت نظام تدوین و پس از تائید رهبر معظم انقلاب، به مسئولان عالی کشور ابلاغ شد.
وی افزود: تمامی کسانی که در عرصه محیط زیست دخیل هستند باید دست در دست یکدیگر دهند و به تحقق این سیاست ها کمک کنند.
تهرام/7246/1831

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
سخنان امام خامنه ای (حفظ الله) - بسیج در دفاع مقدس