سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حذف انتخابات دومرحله ای در صورت تساوی نامزدها با تعداد نمایندگان مورد نیاز


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه برخی از مواد اعاده شده شورای نگهبان در باره طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس را مصوب کردند.
بر این اساس تبصره یک ماده 9 قانون موضوع ماده سه به شرح زیر اصلاح شد:
تبصره 1– اگر تعداد نامزدهای باقی مانده مساوی یا کمتر از نمایندگان مورد نیاز باشد، انتخابات مرحله دوم انجام نخواهد شد و نامزد یا نامزدهای مذکور با همان تعداد آرای مکتسبه مرحله اول به مجلس راه می یابند.
نمایندگان همچنین تبصره 8 ماده 9 قانون موضوع ماده سه را نیز اصلاح کردند.
بر اساس اصلاحیه تبصره 8 در انتخابات الکترونیکی با تایید شورای نگهبان از امضای الکترونیکی مجریان و ناظران استفاده می شود. همچنین در صورت برگزاری همزمان چند انتخابات، در هر شعبه اخذ رای از یک دستگاه به طور مشترک برای تمامی انتخابات در اخذ رای و شمارش آرا با تایید شورای نگهابان استفاده خواهد شد.
بررسی دیگر موارد اعاده شده از شورای نگهبان در طرح اصلاح موادی از طرح انتخابات مجلس شورای اسلامی به جلسه فردا(دوشنبه) موکل شد.
سیام ** 9103** 9314**1429

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
وعده های نامزدها در انتخابات تونس