سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آئین چهلمین روز درگذشت هنرمند مرحوم فرج الله سلحشور در قزوین برگزار شد


به گزارش ایرنا، مراسم گرامیداشت این هنرمند انقلابی و كارگردان فقید سینما با حضور سردار پاسدار ابراهیم جباری فرمانده سپاه ولی امر، حجت الاسلام و المسلمین عبدالكریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، خانواده مرحوم سلحشور و جمعی از مسئولان و شهروندان قزوینی در مسجد امام خمینی (ره) برگزار شد.
آیت الله سید محمد قائم مقامی مدرس حوزه و دانشگاه و از همرزمان مرحوم سلحشور در دوران دفاع مقدس در آئین گرامیداشت یاد و خاطره این هنرمند گفت: اربعین مرحوم سلحشور با سالروز شهید سید مرتضی آوینی كه وی نیز در عرصه هنر دینی فعال بود همزمان شده است كه یاد و خاطره این شهید را نیز گرامی می داریم.
وی در ادامه به مقایسه وضعیت هنر سینما قبل و پس از انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: پیش از انقلاب، سینما در مسیر ترویج ابتذال و اندیشه های روشنفكرانه تقلید شده از غرب قرار داشت، اما با پیروزی انقلاب اسلامی این روند كاملا تغییر كرد و سینمای كشور از این رویداد بزرگ تاثیر پذیرفت.
آیت الله قائم مقامی با بیان اینكه در اوایل انقلاب برخی از اهالی سینما متاثر از این رویداد، هنر را در مسیر دین و اخلاق قرار دادند اما در ادامه مسیر استحاله شده و به چهره های ضد مسیر اولیه مبدل شدند، افزود: اما هنرمندانی چون سلحشور هیچ گاه تردیدی در طی مسیر آرمانهای انقلابی نداشتند و با قوت بر روی اعتقادات خود پافشاری كردند.
وی در ادامه به تشریح ویژگی های شخصیتی مرحوم سلحشور پرداخت و افزود: این هنرمند مومن و متعهد برخلاف عده ای دیگر با گذشت زمان انقلابی تر و دین مدارتر و متكامل تر می شد و هنر سینما را در خدمت ترویج و تبلیغ دین و ارزش ها قرار داد.
آیت الله قائم مقامی با اشاره به ظرفیت های سینما برای انتقال پیام های دینی و قرانی، گفت: سینما ابزاری موثر برای ارسال و انتقال پیام های دین مبین اسلام است كه مرحوم سلحشور به خوبی از آن استفاده كرد.
این پژوهشگر با اشاره به اینكه این هنرمند با صرف وقت و انرژی فراوان تلاش داشت تا قصه پیامبران و داستان واقعی زندگی آنان را به تصویر بكشد و به مردم جهان معرفی كند، افزود: نباید فراموش كرد كه پیام اصلی سینما باید نشر پیام توحیدی و معرفی پیامبران و اولیای الهی و سیره و روش زندگی آنها باشد.
وی در ادامه به ساخت سریال یوسف پیامبر توسط مرحوم سلحشور اشاره كرد و افزود: هر كسی نمی توانست مجموعه ای از خود خلق كند كه مانند یك بمب در جهان فرهنگی منطقه و فراتر از آن در دنیا عمل كند و در زمان پخش آن همه مردم كشور اعم از شهرها و روستاها برای دیدن آن پای تلویزیون بنشینند.
آیت الله قائم مقامی با بیان اینكه مرحوم سلحشور قصد داشت تا مجموعه حضرت موسی (ع) را نیز بسازد و متن های مربوط به فیلم نامه این اثر را نیز تهیه كرده بود، اظهار امیدواری كرد، این مجموعه از سوی دوستان آن مرحوم و هنرمندان متعهد و انقلابی تكمیل و تهیه شود.
مرحوم فرج الله سلحشور كارگردان سینما و تلویزیون كه متولد سال 1331 در قزوین بود، در هشتم اسفند سال گذشته به علت بیماری سرطان درگذشت.
سریال ایوب پیامبر، مردان آنجلس و یوسف پیامبر(ع) از جمله ساخته های مطرح این كارگردان قزوینی بود.
3013/ 6128

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مزار محل-چهلمین روز درگذشت مرحوم مقیم محمودبابویی