سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



قدرتهای بزرگ نمی توانند خواسته های خود را به دیگران تحمیل كنند


به گزارش ایرنا، در نشست 'بررسی تحولات منطقه خاورمیانه و دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران'، كه پس از نمایش فیلمی مستند در خصوص موقعیت ژئوپولیتیك ایران در منطقه، فرهنگ و تمدن پارسی، زیرساخت ها و توانمندی های اقتصادی و همچنین دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف برگزار شد؛ شركت كنندگان مطالبی در خصوص موقعیت سیاسی و جغرافیایی منطقه و نقش ایران در این زمینه بیان كردند.
بخش عمده این نشست دو ساعته به پرسش و پاسخ و طرح دیدگاه ها اختصاص داشت و طی آن، محققان و دیپلمات های حاضر پرسشهایی در مورد تحولات منطقه خاورمیانه و روابط جمهوری اسلامی ایران با كشورهای مهم این حوزه، نامه مقام معظم رهبری به جوانان، ریشه های تروریسم و رویكرد و راه حل های ایران در مقابله با خشونت و افراط گرایی طرح كردند.
سفیر كشورمان در هاوانا ضمن پاسخگویی به سوالات، به تشریح مواضع و دیدگاه های ایران در خصوص موضوعات مهم منطقه و جهان و همینطور پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان پرداخت.
شیخ حسنی گفت: دنیای امروز دنیای متفاوتی است كه قدرتهای بزرگ نمی توانند خواسته های خود را به دیگران تحمیل كنند.
وی افزود: 'در جهان امروز روابط میان كشورها باید بر اساس احترام و منافع متقابل پایه گذاری شود و مشكلات، اختلافات و تنش ها از طریق گفت و گو و فرمول های مبتنی بر منافع متقابل، حل و فصل گردد'.
«سانتیاگو پرز» از مسئولان ارشد این موسسه هم طی سخنانی، ایران را دوست ارزشمند كوبا در منطقه مهم خاورمیانه توصیف كرد و خواستار تداوم مشاركت دیپلمات ها و اندیشمندان ایرانی در برنامه های این مركز و نیز همكاری نهادینه و مستمر با دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه ایران شد.
مركز تحقیقات سیاسی بین المللی، موسسه ای علمی‌ مرتبط با موسسه عالی‌ روابط بین المللی «رائول روآ گارسیا» است كه در 25 نوامبر سال 2010 بنیانگذاری شد.
ماموریت این مركز ، انجام تحقیقات آینده نگر در میان مدت و بلند مدت در زمینه سیاست بین المللی و روابط بین المللی ، با یك چشم انداز استراتژیكی در مورد مشكلات جهانی‌ و منطقه ای است.
اروپام *5*491* 3404

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
(2)Ghodrathay Maghz قدرتهای شگفت مغز و ذهن و چگونگی کاربرد این قدرتها در رسیدن به خواسته ها