فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



قدومی: «انجمن سری پروشیم» کتاب شجاعانه‌ای است/ هیچ رئیس‌جمهوری در آمریکا مانند اوباما از صهیونیسم حمایت نکرد


به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، مراسم رونمایی از کتاب «انجمن سری پروشیم» درباره تاریخ نفوذ پنهان صهیونیسم در آمریکا، پیش از ظهر امروز با حضور خالد قدمی نماینده جنبش حماس در ایران و سید یاسر جبرائیلی، معاون پژوهش خبرگزاری فارس، در دانشکده رسانه فارس برگزار شد.

*سیاستمداران آمریکایی کشورشان را از نفوذ صهیونیسم نجات دهند

قدومی در بخش نخست سخنانش با اشاره به اهمیت رونمایی این کتاب و لزوم رسواسازی آمریکا در جانبداری از رژیم صهیونیستی گفت: حمایت‌های آمریکا در طول تاسیس رژیم صهیونیستی مسئله مهمی است که برای مردم ایران نیز قابل توجه بوده است. نخبگان و اهالی رسانه اهمیت جنگ نرم را می‌دانند و در ترور دانشمندان هسته‌ای دست‌های رژیم صهیونیستی دخیل بوده است.

وی افزود: موضوعی که می‌خواهم در مورد آن صحبت کنم به لابی صهیونیست اشاره دارد. خلاصه این کتاب این است که نویسنده این کتاب براساس مطالعاتش از تاریخ دست به نگاشتن کتابی زده که در آن به سابقه نفوذ صهیونیست در حکومت آمریکا اشاره کرده است. نویسنده معتقد است که یهودی‌ها حقی برای فرار به سرزمین‌های اشغالی نداشتند و این برخلاف ادعایی است که انجمن‌های صهیونیستی مطرح می‌کنند. از همین رو بر سیاستمداران آمریکایی است که کشورشان را از نفوذ صهیونیست‌ها نجات دهند.

*«انجمن سری پروشیم» یک کتاب شجاعانه است

نماینده جنبش حماس در تهران گفت: کتاب «انجمن سری پروشیم» علاوه بر اینکه مختصر است یک کتاب شجاعانه به شمار می‌رود زیرا چندی پیش کسی در آمریکا جرات حرف زدن در مورد لابی صهیونیست را نداشت. این لابی فعالیت خود را از ابتدای قرن گذشته آغاز کرده است. ما وقتی سخن از آمریکا می‌گوییم مرادمان سیاست‌های آمریکا است و از حاکمیت و کابینه آمریکا که از نمادهای صهیونیست‌ها حمایت می‌کنند انتقاد می‌کنیم از سیاستی انتقاد می‌کنیم که از باطل علیه حق و از ظلم علیه مظلوم استفاده کرده است، ما مخالف مسیحیت و یهودیت نیستیم اما با استعمارگری مخالفیم از همین رو قضیه مقاومت مردم فلسطین یک قضیه انسانی است که همین نکته ما را در کنار تمام آزادی‌خواهان قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: تاریخ تاسیس لابی صهیونیست به سال تاسیس رژیم صهیونیستی باز می‌گردد که برای شناخت این لابی کتاب «لابی صهیونیست» اثر خوبی است. اکنون بیش از 6 میلیون یهودی در آمریکا ساکن هستند که این تعداد رقمی بیشتر از تعداد یهودی‌های موجود در سرزمین‌های اشغالی است. حدود 26 درصد اصحاب رسانه‌های آمریکایی را افراد یهودی تشکیل می‌دهد و 40 درصد وکلای نیویورک یهودی هستند، همچنین 50 درصد پزشکان با تجربه و بیش از 12 درصد سرمایه‌داران آمریکایی از یهودیان هستند و امروز لابی صهیونیسم تبدیل به یک اهرم فشار در آمریکا شده است.

*عقل می‌گوید در برابر استعمارگران متحد باشیم

قدومی با اشاره به حمایت‌های باراک اوباما از رژیم صهیونیستی گفت: با توجه به اینکه نتانیاهو نفرت شدیدی نسبت به رئیس جمهور سیاه آمریکا دارد اما او بیشترین حمایت‌ها را از رژیم صهیونیستی داشته است از سال 1948 تاکنون آمریکا از حق وتوی خود برای حمایت از این رژیم و فشار علیه ملت فلسطین استفاده کرده است.

او در پایان سخنانش گفت: دست پیدا کردن لابی صهیونیست بر اقتصاد آمریکا و اینکه یهودیان در هیچ یک از احزاب آمریکایی عضویت ندارند تا راحت‌تر بتوانند از هر حزبی که بیشتر از آنها حمایت کند پشتیبانی کنند، دو نکته مهم در ارتباط با لابی صهیونیست است. عقل سلیم می‌گوید که سیاست‌های امریکا از صهیونیسم جهانی حمایت می‌کند از همین رو ما نه ضد مردم آمریکا و نه ضد مدنیت آنها هستیم و همین عقل ایجاب می‌کند که در برابر استعمارگران متحد باشیم.

*نویسنده «انجمن سری پروشیم» یک فرد آزاده است

سید یاسر جبرائیلی در بخش دیگری از این مراسم گفت: آزادی فلسطین یکی از آرمان‌های اصلی انقلاب اسلامی بوده و در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب یکی از حمایت‌های اصلی برای تحقق این آرمان صورت گرفته است.

وی افزود: بعد از سال‌ها امروز می‌بینیم که در داخل آمریکا افراد آزادی‌خواهی پیدا می‌شوند تا جعلی بودن رژیم صهیونیستی را اعلام کنند آلیسون ویر یکی از افراد آزاده‌ای است که این کتاب را نوشته است من فکر می‌کنم وجه تمایز این کتاب با سایر کتاب‌های مشابه در این است که به صورت موجز، مستند و دقیق به نفوذ جریان صهیونیسم در ایالات متحده اشاره کرده است. مطالعه این کتاب نشان می‌دهد که یک گروه کوچک چگونه آرام آرام در یک کشور بزرگ مانند آمریکا نفوذ می‌کند تا بتواند به منافع ملی یک کشور دست پیدا کند در این کتاب روایت این نفوذ را نشان می‌دهد این جریان حتی مخالفین روند خود را کنار زده و حذف کرده است.

جبرائیلی گفت: کتاب یک روایت مستند است و این ویژگی برجسته آن است که نیمی از آن را پانوشت‌ها و مستندات تشکیل می‌دهد و همین ویژگی مستند بودن می‌تواند خواننده را به منابع بیشتری رهنمون کند.

*انتشار «انجمن سری پروشیم» بر جعلی بودن رژیم صهیونیستی صحه می‌‌گذارد

وی در پایان گفت: با انتشار این کتاب سعی کردیم دست به روشنگری پیرامون رژیم جعلی صهیونیستی زده باشیم و از نویسنده این کتاب نیز تشکر می‌کنیم که این کتاب را نوشته است زیرا در روزگاری مطرح می‌شد که جعلی بودن این رژیم فقط از سوی فلسطینی‌ها و ایرانی‌ها مطرح می‌شود ولی انتشار این کتاب نشان داد که این عقیده در سایر نقاط جهان نیز وجود دارد.

انتهای پیام/و


ویدیو مرتبط :
رئیس جمهوری اوباما با اشاره