علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



پنج شكارچی متخلف در مهاباد دستگیر شد


كامران حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد به صورت غیرقانونی اقدام به شكار پرندگان كرده بودند كه ماموران حفاظت محیط زیست آنها را دستگیر كردند.
وی اضافه كرد: چهار نفر از این شكارچیان در مناطق كوهستانی جاده برهان در حال شكار كبك بودند كه توسط ماموران دستگیر شدند.
وی اظهار كرد: از این افراد متخلف هفت قطعه كبك، 31 رشته دام زنده گیری كبك، پنج عدد چراغ قوه، سه دستگاه رادیو ضبط و چند قفس نگهداری پرندگان كشف و ضبط شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: ماموران یگان حفاظت در حاشیه تالاب بین المللی كانی برازان این شهرستان نیز یك شكارچی متخلف را كه یك اسلحه شكاری غیرمجاز داشت، دستگیر كردند.
وی اضافه كرد: كبك های كشف شده در یكی از زیستگاهها رهاسازی شده و این افراد متخلف با تشكیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
حسینی افزود: با توجه به اینكه پرندگان در این فصل مشغول لانه سازی و تخمگذاری هستند، هر گونه عملیات شكار در تمامی زیستگاهها ممنوع بوده و ماموران یگان حفاظت محیط زیست با هر گونه شكار غیرمجاز پرندگان و سایر حیوانات برابر مقررات برخوردهای قانونی انجام می دهند.
تالاب بین المللی كانی برازان با 927 هكتار وسعت در 30 كیلومتری شمال شهرستان مهاباد واقع شده و بر اساس آخرین بررسی ها 75 گونه پرنده آبزی و كنار آبزی در آن شناسایی و از سوی كمیته ملی طبیعت گردی كشور به عنوان نخستین سایت پرنده نگری در ایران معرفی شده است.
شهرستان مهاباد با داشتن دو تالاب بین المللی كانی برازان و قوپی باباعلی و تالاب های فصلی حسن خان، گروس، داشخانه و قره قشلاق همه ساله در فصول بهار و پاییز پذیرای شمار زیادی از پرندگان مهاجر است.
مهاباد با 215 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
3020/1905

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
از طرف وبلاگ مهاباد رنگین(ئاوه دان مه هاباد-مهاباد آباد)