سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



برگزاری دوره‌های آموزشی حقوقی برای دستگاه‌های دولتی/ آموزش نحوه مذاکره و انعقاد قراردادهای بین‌المللی


به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، الهام امین‌زاده در همایش تبیین برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و اولین برنامه اقتصاد مقاومتی در پنل تخصصی این همایش اظهار داشت: با گذشت 110 سال از نخستین قانونگذاری در کشور ما شاهد 11 هزار عنوان قانون هستیم که همین‌ها منشاء فساد می‌شود.

وی با بیان اینکه کسی که راه و چاه قانون را می‌داند به خوبی از آن استفاده می‌کند گفت: قطعا کسی که از قانون بی‌اطلاع باشد ضرر خواهد کرد به خاطر همین هم باید به مردم قوانین صحیح را ارائه دهیم و سرپیچی از آن را به حداقل برسانیم.

معاون حقوقی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید از سوء استفاده‌ها جلوگیری شود گفت: ایجاد قانون هنر نیست و قانون باید آخرین راه حل باشد اما متاسفانه در اکثر مواقع در مرحله نخست به سراغ قانون می‌رویم.

امین‌زاده یکی از عقب‌ماندگی‌ها در حوزه حقوقی را نبود تعریف درست از حوزه قضایی و حقوقی دانست و تاکید کرد: در این زمینه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی صحبت‌هایی شده که برنامه قضایی از حقوقی تفکیک شود چرا که یک جا بودن این دو برنامه به کشور آسیب می‌زند.

وی تصریح کرد: 6 حکم پیشنهادی در حوزه حقوقی ارائه دادیم که یکی از آنها تصویب شده و انتظار داریم رئیس جمهور و دیگر مسئولان اجرایی برنامه‌های بهتری برای حوزه حقوقی داشته باشند.

وی در خصوص حکم پیشنهادی حوزه حقوقی در برنامه ششم گفت: این حکم مشوق دستگاه‌های دولتی است چرا که بی‌انگیزگی در بین آنها وجود دارد.

وی با بیان اینکه ما 82 سرفصل را با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در قالب تفاهم‌نامه امضا کردیم گفت: بر این اساس قرار است به صورت حضوری دوره‌های آموزشی با اساتید حقوقی داشته باشیم و در زمینه گمرک محیط زیست و مالیات مباحث آموزشی را آغاز کنیم.

امین‌زاده با اشاره به اینکه برخی از این برنامه‌های آموزشی از هفته گذشته آغاز شده است افزود: ما برای معاونت حقوقی وزارتخانه‌ها برنامه‌های آموزشی را آغاز کردیم که برخی از آنها در خصوص نحوه مذاکره و انعقاد قراردادهای بین‌المللی است.

انتهای پیام/

 

 

http://fna.ir/AGC3IQ


ویدیو مرتبط :
شفافیت در قراردادهای دولتی