سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رئیس کتابخانه ملی: تهران و برلین روابط کتابخانه ای خود را گسترش می دهند


صالحی امیری افزود: ما می توانیم در زمینه کتابخانه و بایگانی ملی از تجربه آلمان بهره مند شویم.
وی درباره دلیل سفر اروپایی اش گفت: این سفر با هدف بهره برداری از تجربه های اروپا در زمینه آموزش، رقومی سازی (دیجیتال سازی) و حفظ و ترمیم دست نوشته های تاریخی و فرهنگی انجام شده است.
وی گفت که ما تجربه های تاریخی خوبی با آلمانی ها داریم و آنان کتابخانه ملی، موزه ملی ایران و چند ساختمان مهم دیگر در ایران را بنا کرده اند.
صالحی امیری درباره دستاوردهای سفرش به آلمان گفت: ما توافق کردیم که اسناد و مدارک موجود در بایگانی های ملی خود را در اختیار طرف مقابل بگذاریم. این اتفاق بویژه گامی مثبت برای پژوهشگران ایرانی و آلمانی خواهد بود.
وی افزود: ما پیشتر، اسکنرهای آلمانی را برای رقومی سازی سندهایمان دریافت کرده ایم.
صالحی امیری درباره کیفیت بایگانی ملی اسناد در ایران گفت: کشور ما بیش از 2 میلیون سند ارزشمند تاریخی در 3 هزار حوزه گوناگون در اختیار دارد که اتفاقا ده ها هزار عدد از این سندها به زبان آلمانی هستند.
این مقام فرهنگی ایران افزود: ما پیشنهادهایی هم برای برگزاری نمایشگاه مشترک فرهنگی و برگزاری چرخشیِ هفته فرهنگی در ایران و آلمان ارائه کرده ایم و بر ضرورت همکاری فرهنگی علیه بنیادگرایی، افراط گری و تروریسم در خاورمیانه تاکید کرده ایم.
رئیس کتابخانه ملی ایران در روزهای اخیر به مونیخ و برلین رفت و از دستاوردهای کتابخانه ای در این دو شهر از نزدیک آشنا شد. وی همچنین با مقام های کتابخانه دولتی باواریا و کتابخانه بین المللی جوانان، در مونیخ، دیدار و گفت و گو کرد. دیدار از مرکز رقومی سازی و بنیاد کتاب و حفظ آثار دست نویس از دیگر برنامه های وی در مونیخ بوده است. صالحی در سفر به برلین نیز از کتابخانه دولتی برلین، بنیاد میراث فرهنگی پروسی و سازمان بایگانی ملی آلمان بازدید و با رئیسان این بنیادها گفت و گو کرد.
اروپام**9163**1010

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مدیر کل کتابخانه های گلستان افتتاح 25 کتابخانه