علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



شناسایی یک جلبک قرمز با کاربرد زیست‌فناورانه در کشور


شناسایی یک جلبک قرمز با کاربرد زیست‌فناورانه در کشورایسنا/ محققان مرکز ملی ذخایر زنتیکی وزیستی ایران موفق شدند یک ریز جلبک ارزشمند را شناسایی و نگهداری کنند.
دکتر شاهزاده فاضلی، رییس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در مورد خصوصیات ارزشمند این گونه میکربی گفت: این جلبک به عنوان منبع غذایی در کشورهای ژاپن، چین و کره مورد استفاده قرار می‌گیرد و حاوی مقادیر بالای پروتئین شبیه بافت‌های جانوری و سرشار از اسیدهای آمینه آرژنین، آلانین و گلوتامیک اسید، ویتامین A, C و مواد معدنی است. همچنین جلبک فوق مقادیر بالایی از ترکیب تارین دارد که می‌تواند در بیماری‌های کلیه و همچنین جهت کنترل کلسترول استفاده شود.

وی با بیان این که این جلبک با نام علمی Porphyridiumaerugineum جزء جلبکهای قرمز طبقه‌بندی می‌شود، تصریح کرد: از این جلبک می‌توان به عنوان یک مکمل غذایی در انسان و دام استفاده کرد.

شاهزاده فاضلی تصریح کرد: این گونه میکروبی از تالاب کانی برازان استان آذربایجان غربی منطقه مهاباد جداسازی شده است و مطالعات شناسایی و تایپینگ آن در مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در حال انجام است.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
اصول و مبانی ارزیابی و مدیریت ریسک در محیط زیست کاربرد Excel [اکسل] در مدیریت و