سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مشکلات فرهنگی، جوانان را از ازدواج دور کرده است


اسدالله ربانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فراهم نبودن زمینه ازدواج، بیکاری، نداشتن مسکن و آسیبهای اجتماعی از مشکلات جوانان نسل امروز است.
وی گفت: سه پژوهش علمی نیز درباره علل و عوامل بروز طلاق در استان همدان انجام شده است که گویای این است در استان همدان به ترتیب عواملی نظیر اعتیاد، مشکلات اقتصادی و بیکاری و خیانت در پدیده طلاق موثر بوده است.
وی فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی، در نظر گرفتن معیارهای نادرست در انتخاب همسر و دخالت والدین در زندگی زناشویی زوج ها را از دیگر عوامل جدایی زوجها دانست.
ربانی مهر اظهار کرد: طبق قانون 19 دستگاه اجرایی در حوزه جوانان مسئولیت دارند که تنها بخشی از این دستگاه ها فعال هستند.
وی فراهم کردن زمینه ازدواج را اولویت اصلی اداره کل ورزش و جوانان دانست و از پرداخت 600 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج به 21 هزار زوج های جوان در سال گذشته خبر داد.
وی گفت: هفت هزار نفر هم اکنون در صف دریافت تسهیلات ازدواج قرار دارند و طبق دستور استاندار میزان پرداخت تسهیلات ازدواج تا پایان خرداد امسال باید به یک هزار میلیارد ریال برسد.
وی با ذکر اینکه مجمع خیران ازدواج در همدان راه اندازی شده است گفت: خیران با تامین جهیزیه و دیگر لوازم مورد نیاز، زمینه ازدواج آسان جوانان را فراهم می کنند.
920 هزار نفر از جمعیت استان همدان را افراد سنین 15 تا 29 سال تشکیل می دهند و همدان از نظر جمعیت جوان جزو سه استان اول کشور است.
7526/6993

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
دلایل مشکلات ازدواج جوانان