سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



زائر گرجستانی : زیارت حرم امام حسین(ع) آرزوی رویایی من است


گلی یور که روز دوشنبه به اتفاق همسر و نوه خردسالش راهی ساعتی پیش راهی کربلا شد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به عشق زیارت امام حسین (ع) از چند هفته پیش از تفلیس (پایتخت گرجستان) خارج و از طریق ترکیه وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شدم و هم اکنون پس از انجام تشریفات قانونی از چذابه عازم کربلا هستم.
وی گفت: شب گذشته به اتفاق خانواده ام در یکی از خانه های مردم بستان ساکن شدم و به قدری از خانواده ام پذیرایی کردند که من به شدت شرمنده شدم.
این زائر شیعه گرجستانی از آسیای میانه در ادامه گفت: در مسیر منتهی به پایانه نیز مورد استقبال قرار گرفتم و هم اکنون با روحیه ای حسینی به زیارت امام حسین (ع) می روم.
وی از پذیرایی گرم هموطنان ایرانی تقدیر کرد و گفت: تاکنون چنین صحنه هایی را مشاهده نکرده ام.
همسر 48ساله این زائر گرجستانی نیز که برای نخستین بار به زیارت امام حسین (ع) می رود گفت: در طول عمرم آرزو داشتم به کربلا بروم و امروز خداوند این توفیق را نصیب من کرده است.
وی از پذیرایی و میهمان نوازی گرم مردم ایران از زائران خارجی و برخورد مهربانانه توام با محبت آنان تقدیر کرد.
تاکنون نزدیک به 9هزار زائر از اتباع کشورهای افغانستان ، پاکستان ، هندوستان ، گرجستان و عربستان سعودی و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس از مرزهای چذابه و شلمچه به کربلای معلا عزیمت کرده اند.
مرزهای چذابه و شلمچه دو کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی است.
6065

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
زیارت حرم امام حسین(ع) در 2 دقیقه جذاب